کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

انتشار گزارش‌های عملکرد سازمان نظام صنفی استان تهران در آستانه مجمع

سود خالص نصر تهران 80 درصد رشد کرد

28 آبان 1399 ساعت 11:13

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران، در آستانه برگزاری مجمع عمومی و انتخابات هیات مدیره خود، گزارش‌های عملکرد سه ساله، گزارش مالی سالانه و گزارش بازرس خود را منتشر کرد.



آی‌تی‌من-  گزارش عملکرد و مالی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران منتهی به 31 شهریورماه 1399 به همراه گزارش حسابرس قانونی نصر تهران به منظور ارائه و تصویب در مجمع آینده این سازمان که از ساعت 9 تا 10 صبح روز پنج‌شنبه 29 آبان‌ماه به صورت اینترنتی برگزار می‌شود، منتشر شده است.

گزارش عملکرد منتشر شده، کل دوره مسوولیت هیأت‌مدیره دوره پنجم سازمان حد فاصل بهمن 1396 تا شهریور 1399 را پوشش می‌دهد و در چهارفصل خلاصه‌ای از فعالیت‌های انجام‌شده در کل سازمان (اعم از هیأت مدیره، کمیسیون‌ها و دبیرخانه) را ارائه می‌کند. فصل اول به بیان دستاوردها و فعالیت‌های کلی سازمان حول برنامه‌ها و اهداف تعیین شده هیأت‌مدیره می‌پردازد. در فصل دوم، گزارشی از عملکرد هیأت‌مدیره آمده است. موضوع فصل سوم عملکرد، فعالیت‌ها و دستاوردهای کمیسیون‌های سازمان است. فصل چهارم هم حاوی گزارشی آماری از عملکرد دبیرخانه و دیگر ارکان رسمی سازمان است.

هدف این گزارش بیان اجمالی مجموعه فعالیت‌ها و دستاوردهای پنجمین دوره هیأت‌مدیره سازمان است. علی‌رغم حجم زیاد فعالیت‌های انجام شده، تلاش بر این بوده که گزارش به صورت مختصر و بدون ورود به جزییات هر یک از فعالیت‌ها تدوین و تهیه شود، تا مجال مطالعه آن برای همه اعضا فراهم آید. شایان ذکر است که توضیحات بیشتر در خصوص هر یک از این موارد، عمدتا در زمان وقوع و از طریق رسانه‌های اطلاع‌رسانی سازمان (پورتال، پست الکترونیک، پیامک، شبکه‌های پیام‌رسانی و )... اطلاع‌رسانی و منتشر شده و در دسترس است.

  افزایش درآمدها
گزارش عملکرد مالی منتشر شده، نشان می‌دهد که سود خالص این سازمان در سال مالی منتهی به 31 شهریورماه سال 99 بیش از 4 میلیارد و 418 میلیون ریال بوده است که نسبت به سود خالص سال ماقبل در حدود 80 درصد افزایش نشان می‌دهد. این سازمان در سال مالی منتهی به پایان شهریور 98 مبلغ 2 میلیارد و 458 میلیون ریال سود خالص ثبت کرده بود.

همچنین درآمد ورودیه و حق عضویت اعضای این سازمان نیز از حدود 26 میلیارد و 969 میلیون ریال در سال 98 به بیش از 41 میلیارد و 459 میلیون ریال رسیده که دلیل آن، احتمالا افزایش تعداد اعضا و میزان مشارکت بوده است. درآمدهای حق عضویت را می‌توان یکی از عوامل افزایش سود خالص سازمان قلمداد کرد.

همچنین گزارش سه ساله فعالیت دبیرخانه نصر تهران که در قالب گزارش عملکرد منتشر شده، حاوی نکات مهمی از شرح فعالیت‌های این سازمان است که در 12 محور جمع‌آوری شده است. 

دبیرخانه این سازمان همچنین بخشی را به فعالیت‌ها و برنامه‌های قابل پیگیری در دوره بعد اختصاص داده که منعکس کننده اموری است که در دوره هیات مدیره پنجم به نتیجه نرسیده است.

علی آذرکار، دبیر سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران معتقد است از جمله مواردی که پیگیری آنها در دوره بعدی هیات مدیره اولویت دارد، می‌توان به توسعه پورتال سازمان و ایجاد دایرکتوری تجاری اعضا اشاره کرد.

وی می‌افزاید: در دوره پنجم هیات مدیره، ارتباطات خوبی با سازمان تامین اجتماعی برقرار و مقرر شد کارگروه مشترکی بین سازمان نصر و تامین اجتماعی شکل بگیرد. این مورد نیز می‌تواند یکی از اولویت‌های هیات مدیره بعدی باشد که به جد باید پیگیری شود.

آذرکار درباره اهم دستاوردهای سازمان نصر تهران نیز می‌گوید: برگزاری انتخابات الکترونیکی و بر بستر بلاک‌چین، نظر به تغییر پارادایمی که شکل گرفت، یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این دوره بود.وی می‌افزاید: الکترونیکی کردن انتخابات، به همراه خود، تلاش‌ها و توسعه ویژه زیرساخت‌های فنی را به همراه داشته است.

دبیر نصر تهران می‌گوید: یکی دیگر از دستاوردها در این دوره، افزایش تعداد کمیسیون‌ها بود که موجب شد کسب‌وکارهای بیشتری زیرچتر سازمان قرار بگیرند و نشان دهنده اعتماد شرکت‌ها به نصر است.

آذرکار، تعامل سازنده با نهادهای حاکمیتی را از دیگر دستاوردهای سازمان می‌داند و می‌افزاید: این گسترش تعاملات و اقبال به نظرات سازمان نصر به این دلیل شکل گرفت که نهادهای حاکمیتی دریافتند که سازمان، آرای خود را بر استدلال‌های فنی و ناظر به منافع ملی استوار می‌کند و در این اظهارنظرها، منافع گروهی یا جناحی مطرح نبوده است.

 میزان مشارکت در کمیسیون‌ها
بخش دیگری از گزارش عملکرد نصر تهران به فعالیت کمیسیون‌های تخصصی اختصاص دارد. بر اساس این گزارش، بیشترین میزان مشارکت در کمیسیون‌ نرم‌افزارهای پخش، فروشگاهی و اصناف (86 درصد) اتفاق افتاده که ریاست این کمیسیون را مظاهر مرجانی به عهده داشته است.

کمیسیون بعدی از این نظر، کمیسیون تامین کنندکان ارتباطات ماهوارهای(SAP) به ریاست فیروز سمیعی و با مشارکت 79 درصدی و سپس کمیسیون فروشگاه‌ها به ریاست بابک صالحی و با میزان مشارکت 77 درصد بوده است.

اما از نظر تعداد جلسات، کمیسیون مشاوران به ریاست احسان‌الله مدیری با 56 جلسه در طول حدود سه سال، فعال‌ترین کمیسیون بوده و پس از آن، کمیسیون‌های شبکه (52 جلسه) و اینترنت اشیا (45 جلسه) قرار دارند که ریاست هر دو کمیسیون با آزاد معروفی، بوده است.

البته تعدادی از کمیسیون‌ها نیز تعداد جلسات کمی دارند که لزوما نمی‌توان آنها را غیر فعال دانست، زیرا مدت کمی از راه‌اندازی آنها می‌گذرد.

علاوه بر مشارکت در کمیسیون‌ها، افزایش تعداد اعضا نیز از جمله شاخص‌های فعالیت دور پنجم هیات مدیره سازمان نظام صنفی استان تهران بوده است. بر اساس این گزارش، در این دوره سه ساله مجموعا 1400 عضو جدید در سازمان پذیرفته شده‌اند که همین موضوع از جمله مهم‌ترین عوامل افزایش درآمدهای نصر تهران بوده است. 

بر اساس آمار ارایه شده، در سال 97 تعداد 480 عضو جدید، در سال 98 تعداد 675 عضو و در 6 ماهه سال 99 تعداد 245 عضو جدید به عضویت نصر تهران درآمده‌اند که از این میان، در مجموع 311 نفر، اعضای حقیقی بوده‌اند. اما جالب اینکه نصر تهران در این دوره در جذب مشارکت فروشگاه‌ها ناموفق بوده است. در طول این سه سال، فقط 4 عضو جدید از شاخه فروشگاه‌ها به عضویت سازمان نصر تهران درآمده‌اند که هر چهار فروشگاه‌ نیز در همان سال 97 در سازمان عضو 
شده‌اند.

به این ترتیب تعداد کل اعضای نصر تهران در شاخه شرکت‌ها و فروشگاه‌ها به 4347 عضو و در شاخه افراد حقیقی (مشاوران) به2032 عضو رسیده است.
 


کد مطلب: 274791

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274791/سود-خالص-نصر-تهران-80-درصد-رشد

ITMen
  https://www.itmen.ir