۰

هواوی آنر را فروخت

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۵
هواوی آنر را فروخت
هواوی آنر را فروخت

آی‌تی‌من- این کنسرسیوم از سوی گروه توسعه فناوری شهر هوشمند شنزن تشکیل شده و بیش از ۳۰ شریک، عامل و واسطه شامل شرکت سانینگ دات کام تا نهادهای دولتی مانند پست و مخابرات چین دارد. شرکت هواوی پس از این معامله دیگری هیچ سهمی در برند Honor نخواهد داشت.

این معامله ممکن است کمک کند این برند ارزان قیمت در میان کاربران جوان‌تر محبوبیت پیدا کند و به بازارهای خارجی نظیر اروپا راه پیدا کند. معلوم نیست آیا جدا شدن برند Honor از هواوی به ازسرگیری امکان خرید قطعات آمریکایی برای تولید محصولات این برند منتهی خواهد شد یا خیر. انتشار این خبر باعث شد ارزش سهام شرکت رقیب شیائومی در هنگ کنگ حداکثر شش درصد سقوط کند.

برند Honor بخش یکپارچه‌ای از کسب و کار تلفن هوشمند هواوی بود که زمانی بسیار بزرگتر از سامسونگ بود اما اکنون برای تامین قطعات و نرم‌افزار برای تولید با محدودیت روبرو شده است. این فشار نشان‌دهنده تاثیر تحریم‌های آمریکا روی بزرگترین شرکت فناوری چین است. گفته می شود پیش از اجرای تحریم‌های آمریکا، شرکت هواوی به انبار کردن قطعات کلیدی به منظور تامین تجهیزات شبکه 5G در چین حداقل تا سال ۲۰۲۱ پرداخته تا کسب و کار اصلی خود را حفظ کند.

آمریکا به بهانه نگرانی‌های امنیت ملی، از سال ۲۰۱۸ کمپینی را علیه هواوی راه انداخته که به دستگیری خانگی مدیرمالی این شرکت در کانادا و ممنوعیت استفاده از تجهیزات شبکه 5G ساخت هواوی در کشورهای متعدد از انگلیس گرفته تا ژاپن منجر شده است. ضربه نهایی به هواوی پس از اجرای محدودیت تامین تراشه‌های آمریکایی وارد شد و دسترسی این شرکت به قطعات مورد نیاز برای زنده نگه داشتن کسب و کار مصرف کننده‌اش را تقریبا قطع کرد.

طبق آمار موسسه IDC، فروش تلفن‌های هوشمند هواوی در سه ماهه سوم به دلیل تحریم‌های آمریکا ۲۲ درصد کاهش یافت. این شرکت باید اکنون از جایگاه شماره دوی خود در برابر شیائومی دفاع کند که افزایش ۴۲ درصدی فروش در سه ماهه سوم را تجربه کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، برند Honor در کنار تلفن‌هایی مانند سری Mate فعالیت کرده و با مدل‌های گوشی اپل یا سامسونگ رقابت مستقیمی نداشت. تلفن‌های برند Honor با حداقل قیمت ۸۹۹ یوان (۱۳۷ دلار) تا حداکثر ۴۰۰۰ یوان فروخته می‌شد. گرانترین گوشی هواوی ۱۷۰۰۰ یوان قیمت دارد که از مدل آیفون ۱۲ پرو مکس هم گران‌تر است. برند Honor با هواوی در بخش‌های دیگری مانند لپ‌تاپ‌های بازی و اسمارت واچ هم رقابت داشت‌.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۴۷۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما