۰

کلاهبرداری در پوشش استخراج بیت‌کوین

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۶
کلاهبرداری در پوشش
 استخراج بیت‌کوین
کلاهبرداری در پوشش استخراج بیت‌کوین

آی‌تی‌من-  برخی مخاطبان با ثبت سوژه‌ای با عنوان «کلاهبرداری‌های پانزی مانند آی ماینر» اعلام کردند: «مدتی است شرکت‌هایی با مجوز رسمی ‌از وزارت صنعت و معدن و تجارت در زمینه ارزهای دیجیتال و ماینینگ بیت کوین کلودماینینگ، مشغول به جذب سرمایه از مردم می‌باشند، مبالغی در حدود چند صد میلیون دلار، در صورتی که همه این شرکت‌ها فاقد هرگونه شرکت یا فارم مربوطه هستند و صرفا فعالیتی پانزی گونه دارند، اما متاسفانه با توجه به ضعف سیستم نظارتی شاهد افزایش تعداد این شرکت‌ها و حجم وسیعی از کلاهبرداری هستیم. مبالغی که به صورت بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال به راحتی از داخل کشور به خارج منتقل شده و مطمئنا در آینده نزدیک جبران این خسارت‌های مالی برای کشور و اقتصاد می‌تواند غیر ممکن شود.»

در این مورد، قاسم محمدی مشتری یکی از شرکت‌های فعال در زمینه ماینینگ گفت: در حال حاضر برخی شرکت‌ها با دریافت یک مجوز اولیه از سازمان‌های صنعت و معدن نسبت به دریافت مبالغی از مردم اقدام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و به نوعی کلاهبرداری انجام می‌دهند که در نهایت به ضرر مشتریان است. وی ادامه داد: مدتی است در یک شرکت فعال در زمینه ماینینگ و تولید بیت کوین سرمایه‌گذاری کرده‌ام که این شرکت دارای یک مجوز از سازمان صنعت و معدن بود. محمدی افزود: شرکت‌های بزرگ در این بخش، مجوز استفاده از سرمایه‌گذاران خارجی را نیز دارند، اما شرکت‌های دیگر معمولا مجوز استفاده از دستگاه‌های ماینینگ را دارند به طوری که این دستگاه‌ها را به متقاضیان اجاره می‌دهند و در واقع فعالیت آنها فقط در این زمینه قانونی است و حقی برای جذب سرمایه ندارند.

وی گفت: با این وجود، برخی شرکت‌ها با تبلیغات نادرست در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی نسبت به دریافت مبالغ از مشتریان اقدام می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند که من نیز قربانی یکی از این تبلیغات شدم و به یک شرکت مبلغی را پرداخت کردم تا در زمینه تولید بیت کوین سرمایه‌گذاری شود. محمدی با بیان اینکه بعد از مدتی متوجه کلاهبرداری این شرکت شدیم، گفت: وقتی آدرس شرکت را جستجو کردیم، متوجه شدیم که فقط یک سوله خالی در یکی از شهرها با این آدرس وجود دارد. وی با تأکید بر لزوم برخورد با آگهی و فعالیت غیرقانونی شرکت‌های کلاهبردار، گفت: این شرکت‌ها ضمن کلاهبرداری، باعث خروج ارز از کشور نیز می‌شوند.

وی افزود: متقاضیان باید به نوع مجوز شرکت‌ها توجه کنند و اگر شرکتی فقط مجوز اجاره دستگاه دارد، پولی در اختیارش قرار ندهند و سرمایه‌گذاری نکنند.
 
مرجع : فارس
کد مطلب : ۲۷۴۸۱۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما