کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تردد شبانه تاکسی‌های اینترنتی مشروط شد

میزان , 3 آذر 1399 ساعت 12:11

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی با اعلام اینکه مجوز فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در ساعات ممنوعیت تردد کرونایی منتظر نظر وزارت کشور است گفت: سفیرانی که تنها یک یا ۲ سفر را در این ساعات قبول می‌کنند مشمول این مجوز نخواهد شد.



آی‌تی‌من-  رضا الفت‌نسب در گفت‌وگوی تلویزیونی در خصوص مجوز فعالیت تاکسی‌های اینترنتی در دوران محدودیت‌های جدید کرونایی گفت: ساعت ۷ بعد از ظهر روز گذشته، نامه‌ای را از اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور دریافت کردیم مبنی بر اینکه تاکسی‌های اینترنتی باید اطلاعات تردد‌های خود از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح را به‌صورت روزانه اعلام کنند.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی با بیان اینکه این اطلاعیه بلافاصله به چندین شرکت اعلام شد  افزود: ما در چند ساعت گذشته توانستیم یک زیرساخت حداقل ایجاد کنیم و امیدواریم از فردا بتوانیم این اطلاعات را در اختیار وزارت کشور قرار بدهیم. وی در انتقاد از عدم هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف و ایجاد مشکلات در فعالیت تاکسی‌های اینترنتی گفت: متاسفانه همه کار‌ها دقیقه نودی صورت می‌گیرد و این خوب نیست، اگر قرار است کاری انجام شود حداقل ۲۴ ساعت قبل از اجرای طرح دستورالعمل‌ها را ابلاغ کنند تا فایل‌های خواسته شده آماده شود.

 وی در ادامه افزود: بر خلاف تصور اینکه فقط یکی دو شرکت در این زمینه وجود دارد، تعداد تاکسی‌های اینترنتی در کل کشور ۶۰ شرکت است؛ و تمام این شرکت‌ها باید خود را آماده کند و امیدواریم که با این برنامه‌ریزی که انجام شده ما بتوانیم اطلاعات را هر چه سریعتر آماده و ارسال کنیم تا از جریمه رانندگان تاکسی‌های اینترنتی جلوگیری شود.
به گفته الفت نسب هنوز گزارشی مبنی بر جریمه شدن رانندگان تاکسی‌ها در شب گذشته به اتحادیه گزارش نشده است ولی در صورت دریافت چنین گزارشاتی، اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی با اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور و همینطور وزارت کشور  مکاتبات لازم را برای لغو جرایم انجام خواهد داد.

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب و کار‌های اینترنتی در مورد سوء استفاده احتمالی افراد معمولی از این امتیاز تاکسی‌های اینترنتی برای تردد بعد از ساعت 21 گفت: قبل از اینکه این طرح اجرا شود و در چند روز گذشته با تاکسی‌های اینترنتی صحبت کردیم و مقرر شد که تعداد سفر‌های حتماً ملاک قرار گیرد و کسی که تنها یک یا ۲ سفر را در این ساعات قبول می‌کند مشمول این مجوز نخواهد شد؛ جزئیات بیشتر این موضوع تقریباً قطعی شده است و باید منتظر تصمیم و نظر وزارت کشور در این خصوص باشیم؛ و امیدواریم هر چه زودتر در این خصوص دستور مکتوب را از وزارت کشور دریافت کنیم؛ ولی قطعا کسی که تنها یک یا دو سفر را بخواهد انجام دهد در صورتی که درخواست سفر وجود داشته باشد و قبول نکند به احتمال زیاد مشمولان طرح نخواهد بود.
 


کد مطلب: 274828

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274828/تردد-شبانه-تاکسی-های-اینترنتی-مشروط

ITMen
  https://www.itmen.ir