۰

اپلیکیشن خدمات مهاجران افغان راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۹
اپلیکیشن خدمات مهاجران افغان راه‌اندازی شد
اپلیکیشن خدمات مهاجران افغان راه‌اندازی شد

آی‌تی‌من-  خبرگزاری آوا افغانستان گزارش داد این اپلیکیشن با ارایه خدمات در حوزه‌های بیمه، بانکی، کافی نت، فرهنگی و رسانه‌ای و آموزش آنلاین به زودی به بازار عرضه شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

این رسانه افزود که این سوپر اپلیکیشن با سرمایه‌گذاری قابل توجه یکی از تاجران افغانستانی در سه سال گذشته و با به دست آوردن مجوزهای لازم از سازمان‌ها و نهادهای مختلف جمهوری اسلامی‌ایران، طرح‌ریزی، برنامه‌نویسی و آماده شده و قرار است به زودی در دسترس مهاجرین قرار گیرد.

«محمد آصف درزابی» نماینده بیمه صدرای افغانستان در ایران و همچنین مدیر اپلیکیشن وطندار که از سال‌ها پیش با مشکلات مهاجرین از نزدیک آشناست، گفته است که این اپلیکیشن ویژه شهروندان افغانستان در ایران است که بعد از نصب و راه‌اندازی روی تلفن‌های همراه، تمامی‌خدمات و نیازمندی‌ها جهت سهولت زندگی در ایران را تامین می‌کند و خدمات مورد نیاز آنان را به صورت کامل در خود جای داده است.

وی افزود که این اپلیکیشن برای کلیه شهروندان دارای مدرک یا فاقد مدرک اقامتی در ایران قابل استفاده است و به زودی افتتاح خواهد شد.

مدیر اپلیکشین وطندار در مورد خدمات این برنامه گفت که وطندار دارای بخش‌هایی چون اقسا (سامانه نوبت‌دهی کافی‌نت)، پول بکس(خدمات بانکی و پرداخت)، همدم(رسانه و تلویزیون)، (بازار و فروشگاه)، (گردشگری و سفر)، قرضه(وام و تسهیلات)، سرگرمی، صحت و پزشکی، آموزش و پرورش، بیمه(حمایت و پوشش)، گفت‌وگوی دوستان و صدقه و نیکوکاری است.

وی در مورد خدمات سیم کارت این اپلیکیشن گفت که آن‌ها با شبکه‌های همراه اول و رایتل در ایران مذاکره کرده و قراردادهایی را نهایی کرده‌اند که بر اساس آن، تعداد زیادی سیم‌کارت را خریداری کرده و با ضمانت این مجموعه، با شرایط ویژه و بنام مهاجرین توزیع می‌کنند. درزابی در مورد بخش مدرسه گفته است که در این بخش، با قراردادی که با یکی از شرکت‌های معتبر آموزش آنلاین و از راه دور در ایران توافق شده، برای کودکان مهاجرینی که از آموزش باز مانده‌اند، زمینه‌های لازم را فراهم کرده‌اند تا شرکت‌کنندگان در این کلاس‌ها، بتوانند از وزارت آموزش و پرورش ایران مدرک معتبر دریافت کنند و ادامه تحصیل دهند.

به گفته درزابی در زمینه آموزش نیز گفت وگو از سوی مجموعه آن‌ها با نهادهای ذیربط صورت گرفته که تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه‌ها نیز امکان آموزش عالی به صورت آنلاین از این مسیرفراهم شود.

نماینده این سوپر اپلیکیشن در مورد سامانه اقسا گفت: ۹۹ درصد مرکز الکترونیک صدرا که در ساختمان مربوط به این مجموعه در نزدیکی سفارت افغانستان در خیابان پاکستان ایجاد شده است، از میان مهاجرین استخدام شده و آموزش دیده‌اند. به گفته وی، در این مرکز همه خدماتی که معمولا کافی‌نت‌ها برای مهاجرین انجام می‌دهند، ارایه می‌شود اما با هزینه مناسب و مورد تأیید طرف سفارت که هیچ هزینه اضافی دیگری دریافت نمی‌شود. در عین حال، از آن جایی که کارمندان این کافی‌نت از بین مهاجرین هستند، می‌توانند با یک تعامل و رفتار خوب و با توجه به شناختی که از مهاجرین دارند، خدمات مورد نظر را انجام دهند. وی ارایه خدمات بیمه از سوی بیمه صدرا با همکاری بیمه مرکزی ایران و شرکت بیمه رازی را یکی از بخش‌های مهم و استثنایی سوپر اپلیکیشن وطندار و مجموعه آن‌ برشمرد و گفت: کار بیمه تقریبا نهایی است و ما در کمترین فرصت کار را روی این بخش آغاز می‌کنیم. این بیمه شامل بیمه‌های درمانی، حوادث و مدارک است. قرار است بیمه درمانی با یک هزینه بسیار کم برای مهاجرین فعال شود.
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۴۸۳۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما