کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برخی شرکت‌های حمل‌ونقل مطرح کردند:

مشکل اتصال به سامانه استعلام مبتلایان به کرونا

باشگاه خبرنگاران جوان , 4 آذر 1399 ساعت 11:43

با توجه به اینکه بسیاری از مسافران اتوبوس‌های بین شهری در بین راه سوار می‌شوند راهداری رانندگان را ملزم به استعلام کد ملی مسافر کرده است.



آی‌تی‌من-  همزمان با تشدید محدودیت‌ها در سراسر کشور و جلوگیری از ورود مسافران کرونایی به حوزه حمل ونقل و طبق دستور وزارت بهداشت باید از ورود مسافران کرونایی جلوگیری شود در همین رابطه از 28 آبان ماه با همکاری وزارت ارتباطات و وزارت راه و شهرسازی برای تمامی‌بیمارانی که تست PCR آنها مثبت شده باشد به هیچ عنوان بلیت صادر نمی‌شود.

طبق آنچه که از قبل اعلام شده است این محدودیت‌ها برای حمل و نقل جاده‌ای از امروز اجرایی خواهد شد اما تا چه جابه‌جایی مسافران توسط اتوبوس‌های بین شهری با محدودیت‌های کرونایی همراه شود؟

آدم نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: تمامی ‌ناوگان حمل و نقل ریلی و هوایی به سامانه شناسایی بیماران کرونایی متصل شده‌اند و به هیچ عنوان برای افرادی که تست آنها مثبت شده باشد بلیت صادر نمی‌شود.

بخش حمل ونقل جاده‌ای هنوز به این سامانه متصل نشده و بسیاری از شرکت‌های حمل ونقلی اعلام کرده‌اند که هنوز به دولت الکترونیکی متصل نشده‌اند.

داریوش باقر جوان مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری با بیان اینکه دولت الکترونیک و وزارت ارتباطات در سامانه شناسایی بیماران کرونایی همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند، گفت: با توجه به اینکه حجم کار در طی این چند وقت بسیار افزایش یافته و تعداد شرکت‌های حمل و نقل هم در این زمینه بالاست. بنابراین اتصال به این سامانه کمی ‌حساس و زمان‌بر است. او ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال راه اندازی پورتالی در این زمینه است و به زودی با بالا آمدن این پورتال امکان اتصال به این سامانه سهل الوصول تر است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل مسافری توضیح داد: با توجه به آنکه حمل و نقل هوایی و همچنین حمل و نقل ریلی در یک هفته گذشته به سامانه شناسایی مسافران دارای کووید 19 متصل شده‌اند بنابراین به زودی تعدادی از شرکت‌های حمل و نقل جاده ای هم به این سامانه متصل می‌شوند.

او اظهار کرد: هم اکنون بسیاری از شرکت‌ها در حال راه‌اندازی این سامانه هستند و  IP‌های آن در حال به روز رسانی است. پورتالی هم در همین زمینه راه‌اندازی شده و با همکاری برنامه نویس‌ها این سامانه به زودی راه‌اندازی می‌شود.
 


کد مطلب: 274847

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274847/مشکل-اتصال-سامانه-استعلام-مبتلایان-کرونا

ITMen
  https://www.itmen.ir