کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

وضع قوانین جدید برای کنترل گوگل و فیس بوک در انگلیس

مهر , 9 آذر 1399 ساعت 15:57

واحد جدیدی در سازمان «رقابت و بازارهای انگلیس» قوانین جدیدی برای کنترل شرکت‌های فناوری از جمله گوگل و فیس بوک در حوزه تبلیغات دیجیتال وضع کرده است.



آی‌تی‌من- دولت انگلیس سال آینده میلادی قوانین جدید رقابت را ارائه می‌کند تا به گوگل و فیس بوک اجازه ندهد بر شرکت‌های کوچک سلطه و از مشتریان سواستفاده کنند.

این قانون توسط یک واحد مخصوص در سازمان رقابت وبازارهای انگلیس (CMA) اجرا می‌شود. واحد تازه تاسیس شده به نام « بازار دیجیتال»، از ماه آوریل فعالیت خود را آغاز کرده و احتمالا قدرت تعلیق و مسدود کردن تصمیم شرکت‌های فناوری را دارد و در صورت عدم همخوانی با قوانین، می‌تواند جریمه‌های مالی وضع کند.

به گفته سازمان رقابت و بازارهای انگلیس، گوگل و فیس بوک بر بازار تبلیغات دیجیتال انگلیس سلطه دارند. به طوریکه از ۱۴ میلیارد پوندی که در ۲۰۱۹ صرف هزینه تبلیغات دیجیتال شده، ۸۰ درصد در این دو شرکت صرف شده است.

هر دو شرکت آمریکایی اعلام کرده‌اند با دولت و قانونگذاران انگلیس در حوزه تبلیغات دیجیتال همکاری می‌کنند ، از جمله آنکه به کاربران اختیارات بیشتری درباره  کنترل اطلاعات و تبلیغاتشان می‌دهند.

به گفته دولت انگلیس شرکت‌های فناوری باید درباره شیوه کنترل اطلاعات مشتریان شفاف سازی کنند و از سوی دیگر محدودیت‌هایی که سبب می‌شود استفاده از پلتفرم‌های رقیب محدود شود نیز حذف خواهند شد. واحد «بازار دیجیتال» سازمان «رقابت و بازارهای انگلیس» سال جاری میلادی اعلام کرده بود باید قوانین جدیدی برای کنترل شرکت‌های بزرگ فناوری وضع شود.
 


کد مطلب: 274896

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/274896/وضع-قوانین-جدید-کنترل-گوگل-فیس-بوک-انگلیس

ITMen
  https://www.itmen.ir