۰

صرافی همتابه‌همتای بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

تاریخ انتشار
شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۹
صرافی همتابه‌همتای بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟
صرافی همتابه‌همتای بیت‌کوین چیست و چگونه کار می‌کند؟

آی‌تی‌من- نقش صرافی همتابه‌همتا، فراهم‌کردن بستر معاملات و تامین امنیت تبادلات بین کاربران است. تمام خریدوفروش‌ها به‌صورت اتوماتیک انجام می‌شود و هیچ فردی در آن‌ها دخالت ندارد. در واقع این صرافی‌ها تنها از طریق دریافت کارمزد معاملات، کسب درآمد می‌کنند.

پلتفرم معاملاتی این نوع صرافی‌‌ها، به گونه‌ای برنامه‌نویسی شده که خریداران و فروشندگان بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به‌شکل اتوماتیک، به یکدیگر متصل ‌کند و همان شرایط خریدوفروشی را فراهم آورد که دلخواهشان است. به این صورت که کاربران، خود برای خرید یا فروش ارز مورد علاقه‌شان قیمت تعیین می‌کنند و صرافی به‌طور اتوماتیک، درخواست آن‌ها را از بین لیست سفارش‌ها جستجو می‌کند. سپس سفارشی که با قیمت مورد نظر کاربر برابر است، توسط پلتفرم انتخاب می‌شود و معامله صورت می‌‌گیرد. همچنین کاربر می‌تواند از بین لیست سفارش‌های موجود، ارز دیجیتال موردنظر خود را خریداری کند.

مهم‌ترین مزیت صرافی‌های همتابه‌همتا این است که سازمان خاصی مسوول همه کارها نیست، تراکنش‌ها بدون واسطه صورت می‌گیرد و هیچ فردی در معاملات دخالت ندارد. از دیگر مزایای این پلتفرم‌ها پایین‌بودن هزینه تراکنش‌ها، خصوصی و امن‌بودن آن‌ها است. صرافی‌های همتابه‌همتا دارایی‌های دیجیتال کاربران را نگهداری نمی‌کنند بلکه فقط آن‌ها را به یکدیگر متصل می‌کنند تا مستقیما به تبادل بپردازند. به این ترتیب کاربران با خیال آسوده، معامله امن‌تری را تجربه می‌کنند و دیگر این دغدغه را ندارند که باید سرمایه‌ خود را در اختیار شخص سومی قرار دهند.

البته در ایران هم این نوع صرافی‌ها وجود دارند و جدیدترین آن‌ها «کوین‌نیک مارکت» است که به‌تازگی کار خود را آغاز کرده است. مجموعه کوین‌نیک که چند سالی است به حوزه رمز ارز قدم گذاشته و تجریه زیادی در معاملات ارزهای دیجیتال دارد، اخیرا یک پلتفرم معاملاتی همتابه‌همتا به نام «کوین‌نیک مارکت» راه‌اندازی کرده است. جالب است بدانید کوین‌نیک مارکت اعلام کرده که تا آخر پاییز ۹۹، هیچ کارمزدی از کاربران خود دریافت نمی‌کند و تمام معاملات با کارمزد صفر انجام می‌شود.


 
کد مطلب : ۲۷۴۹۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما