۰

۲۰ درصد نیاز کشور به موبایل در داخل تولید خواهد شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۲
۲۰ درصد نیاز کشور 
به موبایل در داخل تولید خواهد شد
۲۰ درصد نیاز کشور به موبایل در داخل تولید خواهد شد

آی‌تی‌من-  ستار‌هاشمی ‌در حاشیه بازدید از کارخانه تولید تبلت و گوشی همراه سپهبد مراغه افزود: هم اکنون نیاز کشور به تبلت و گوشی همراه، حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون دستگاه است که با ایجاد خطوط تولید بخش مهمی‌از آن می‌تواند از طریق واحدهای صنعتی داخلی تامین شود.

وی درباره راه اندازی واحد تولید تبلت در مراغه ادامه داد: این واحد تولید تبلت و گوشی می‌تواند تامین کننده نیازهای داخلی کشورمان در زمینه تولید این دستگاهی به روز باشد.

هاشمی‌اضافه کرد: با توجه به نیازهای موجود برای بهره گیری از فضای مجازی برای آموزش و تحقیقات، تولید تبلت و گوشی‌های هوشمند بیش از پیش ضروری و حیاتی است.

وی گفت: هم اکنون نیز با وجود تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان، تبلت نارتب ۲ به عنوان تولید اصلی این واحد تولیدی در حال یافتن جایگاه خود  در بازار داخلی است.

وی افزود: این تبلت تولید داخل علاوه بر ویژگی‌های به روز متناسب با نیازهای بومی‌و فرهنگی و نیز اجتماعی کشورمان بوده و از فناوری‌های مدرن نیز برخوردار است.

هاشمی‌اعلام کرد: کارخانه تولید تبلت سپهبد توسط شرکت توسعه راهکارهای هوشمند امین ظرفیت تولید سالانه ۳۰۰ هزار دستگاه تبلت را دارد و در آِینده نزدیک با راه اندازی خط جدید، توانایی تولید گوشی‌های هوشمند به روز را نیز خواهد داشت.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز گفت: کارخانه تولید تبلت سپهبد با حدود ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی اولین واحد تولید تبلت هوشمند در کشور است.علی موسوی حسینی افزود: با راه اندازی این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای ۸۰ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

وی اضافه کرد: این واحد تولیدی همچنین ظرفیت تولید و صادرات محصولات تولیدی هوشمند خود به بازارهای داخلی و خارجی و صادرات این بخش را دارد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۴۹۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما