۰

دومین قاضی آمریکایی هم مانع اجرای تحریم تیک تاک شد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۷
دومین قاضی آمریکایی هم مانع اجرای تحریم تیک تاک شد
دومین قاضی آمریکایی هم مانع اجرای تحریم تیک تاک شد

آی‌تی‌من-  کارل نیکولز، یک قاضی منطقه ای در ایالت واشنگتن، در شکایتی که توسط شرکت مادر تیک تاک یعنی بایت دنس علیه دولت آمریکا تنظیم شده بود، تحریم‌های وزارت بازرگانی آمریکا را لغو کرد.

این قاضی قبلاً در روز 27 سپتامبر به طور جداگانه از اجرای دستور وزارت بازرگانی برای حذف برنامه گوشی تیک تاک در اپ استورهای اپل و گوگل جلوگیری کرده بود.

بیش از یک ماه پیش وندی بیلستون، یک قاضی منطقه ای در ایالت پنسیلوانیا در پرونده ای که توسط برخی از کاربران تیک تاک تنظیم شده بود، مانع محدودیت‌های مشابه علیه این برنامه که قرار بود از 12 نوامبر اعمال شود، شده بود.

سخنگوی شرکت سازنده برنامه تیک تاک گفت: خوشحالم که دادگاه با ما موافقت کرد و حکم اولیه را صادر کرد.

نیکولز که سال گذشته توسط ترامپ به عنوان قاضی منصوب شد، گفت که وزارت بازرگانی «احتمالاً از اختیارات قانونی خود در صدور ممنوعیت علیه تیک تاک فراتر رفته است» و با عدم بررسی گزینه‌های آشکار، به شیوه ای «خودسرانه» عمل کرده است.

ترامپ تیک تاک را متهم کرده است که این برنامه امنیت ملی آمریکا را تهدید کرده و داده‌ها را برای دولت چین از طریق شرکت مادر یعنی بایت دنس جمع آوری می‌کند. دولت چین و این شرکت نیز این ادعاها را رد کرده‌اند.

به گفته دولت پکن، جمع آوری داده‌های تیک تاک اقدامی‌استاندارد است که توسط هزاران برنامه در سراسر جهان صورت گرفته و اقدامات واشنگتن «سوءاستفاده آشکار» از قوانین مربوطه است.
 
مرجع : تسنیم
کد مطلب : ۲۷۵۰۲۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما