کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هکرها اطلاعات واکسن فایزر را دزدیدند

مهر , 22 آذر 1399 ساعت 10:40

اطلاعات و اسناد مرتبط با واکسن کرونای شرکت فایزر به شکل غیرقانونی در جریان یک حمله سایبری به رگولاتوری دارویی اتحادیه اروپا به دست هکرها افتاده است.



آی‌تی‌من- شرکت فایزر دو روز قبل اعلام کرد که اطلاعات واکسن کرونای این شرکت هک شده است. شرکت آلمانی همکار فایزر موسوم به بی و ان تک نیز این موضوع را تأیید کرده است.

رگولاتوری دارویی اتحادیه اروپا که وظیفه ارزیابی و تأیید داروها و واکسن‌های مورد استفاده در اتحادیه اروپا را بر عهده دارد حمله را تأیید کرده، اما جزئیات بیشتری در این زمینه افشا نکرده است.

فایزر و بی و ان تک مدعی شده‌اند که اطلاعات شخصی مشارکت کنندگان در تزریق آزمایشی واکسن این شرکت به دست هکرها نیفتاده است و اما همچنین اعلام کرده‌اند که انجام این حمله سایبری تأثیری بر زمان بندی بررسی واکسن فایزر و تأیید آن برای استفاده در کشورهای اروپایی نخواهد گذاشت.

هنوز عامل یا عوامل این حمله، زمان وقوع آن و میزان اطلاعات سرقت شده مشخص نیست و هیچ فرد و گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است. بر اساس اعلام رگولاتوری دارویی اتحادیه اروپا برخی اسنادی که به دست هکرها افتاده مربوط به مجوزهای رگولاتوری برای تأیید استفاده از واکسن کرونای فایزر است و این اسناد برای دیگر کشورها و شرکت‌هایی که در تلاش برای تولید واکسن یادشده هستند، ارزشمند است.

در این اسناد اطلاعاتی در مورد ماهیت واکسن کرونای فایزر، نحوه عملکرد آن در بدن، میزان کارآیی، خطرات و اثرات جانبی آن و برخی دستورالعمل‌های دیگر وجود دارد. همچنین فهرستی از همکاران فایزر در تولید واکسن کرونا در این اسناد وجود داشته که ممکن است موجب حمله سایبری به آنها نیز صورت بگیرد. رگولاتوری دارویی اتحادیه اروپا قبلاً قول داده بود فرایند بررسی و تأیید واکسن فایزر را تا ۲۹ دسامبر به پایان برساند.


کد مطلب: 275036

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275036/هکرها-اطلاعات-واکسن-فایزر-دزدیدند

ITMen
  https://www.itmen.ir