کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساخت ساعت هوشمند برای مهار کرونا

ايسنا , 24 آذر 1399 ساعت 12:45

یک شرکت ایتالیایی موفق به توسعه فناوری پوشیدنی شده است که اگر افراد فاصله شش فوتی(۱.۸ متر) از یکدیگر را رعایت نکنند، دستگاه مذکور روشن شده، شروع به لرزش و ایجاد صداهای آزار دهنده می‌کند.



آی‌تی‌من-  شرکت ایتالیایی «آی کی مالتی میدیا» که شناخته شده در عرصه ساخت میکروفن و دانگل برای اتصال گیتار به تلفن‌های هوشمند است اخیرا به دلیل شیوع ویروس کرونا، فناوری جدید موسوم به «سیف اسپیسر”(Safe Spacer) را توسعه داده است. 

مدیر عامل این شرکت ایتالیایی از این دستگاه‌ها برای کارمندان خود در ایتالیا و ایالات متحده استفاده می‌کند و همه کارمندان این شرکت از این فناوری در مچ‌بند و گیره کمربند خود به منظور رعایت فاصله اجتماعی برای محدود کردن ویروس کرونا استفاده می‌کنند.

«سیف اسپیسر”یک ابزار کوچک و مربع شکل است که با فناوری باند فوق وسیع طراحی شده است که طبق گفته شرکت، این فناوری ۱۰ برابر دقیق‌تر از بلوتوث است. باند فوق وسیع(UWB) یا فَراپهن‌باند، یک فناوری رادیویی است که برای مخابرات بی‌سیم در سطوح پایین توان و در برد کوتاه استفاده می‌شود. در واقع این فناوری از بخش بزرگی از طیف رادیویی اما در سطوح توان کم استفاده می‌شود.

این دستگاه که با قیمت ۹۹ دلار در دسترس است را می‌توان در کیس ساعت و جاسوئیچی قرار داد. 

مدیر عامل این شرکت گفت: در شرکت‌مان هیچ مورد مبتلا به کروناویروس نداشتیم و خبر خوب این است که افراد از هم دور می‌مانند چرا که اگر نزدیک هم شوند، دستگاه شروع به لرزش و ایجاد صداهای آزاد دهنده می‌کند و این موارد افراد را از هم دور نگه می‌دارد چرا که صدایش آزار دهنده است. این دستگاه دارای یک برچسب شناسه منحصر به فرد و حافظه داخلی برای شناسایی و ردیابی نام کارمندانی است که ناخوسته با یکدیگر در تماس بوده‌اند. داده‌های جمع آوری شده را می‌توان توسط» اس شارژر”(S-Charger) هنگام شارژ یا به صورت بی‌سیم از طریق واحد دسترسی اختیاری باند فوق وسیع بازیابی کرد.»اس بریج”(S-Bridge) و «اس شارژر» می‌توانند از طریق یو.اس.بی به هر رایانه‌ای متصل شوند و نرم افزار رایگان سیف اسپیسر این داده‌ها را برای بررسی استخراج می‌کند. گزینه‌های اضافی برای همگام سازی داده‌ها از چندین نقطه دسترسی به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا تمام داده‌های خود را در فضای ابری جمع آوری کرده یا آنها را در سیستم‌های موجود سازمانی ادغام کنند. فناوری این شرکت ایتالیایی جالب است و باید گفت شرکت‌های بسیاری همانند این شرکت در طول شیوع ویروس کرونا در جهان فناوری‌های کاربردی توسعه داده‌اند.

این برنامه همچنین به منظور یادآوری تقویت عادت‌های خوبی مانند شستن دست که به عنوان بخشی از توصیه‌های رسمی‌سازمان جهانی بهداشت برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است، طراحی شده است.
 


کد مطلب: 275063

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275063/ساخت-ساعت-هوشمند-مهار-کرونا

ITMen
  https://www.itmen.ir