۰

کرونا استفاده از موبایل را 25درصد بالا برد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۷
کرونا
 استفاده از موبایل 
را 25درصد بالا برد
کرونا استفاده از موبایل را 25درصد بالا برد

آی‌تی‌من-  در بخش دیگر این پژوهش می‌خوانیم که شاهد ۵۵‌درصد افزایش مدت زمان صرف شده در شبکه‌های اجتماعی و ۴۵‌درصد افزایش در زمان صرف بازی در تلفن‌های هوشمند بوده‌ایم.

اگرچه موضوع وابستگی به تلفن‌های همراه در دوران کرونا چندان عجیب و دور از ذهن نیست، اما این نخستین پژوهشی است که نرخ وابستگی را به شکل دقیق مشخص می‌کند.

این گزارش با عنوان «تلفن‌های هوشمند و تأثیر آنها بر روابط انسانی ۲۰۲۰» منتشر شده است. این مطالعه شامل ۲هزار پاسخ‌دهنده ۱۵ تا ۴۵ساله در 8 شهر هند (بنگالورو، حیدرآباد، احمدآباد و پونا) بود و ۷۰‌درصد شرکت‌کنندگان مرد و ۳۰‌درصد زن بود.

در دوران شیوع کرونا بسیاری از افراد تلاش کردند از طریق وقت‌گذرانی در شبکه‌های مجازی و دنیای اینترنت حواس خود را پرت کنند، برخی نیز دورکاری انجام می‌دادند و البته برخی دیگر نیز وقت خود را صرف فیلم و سریال دیدن یا بازی کردند. بر اساس این گزارش، ۸۴‌درصد افراد در ۱۵ دقیقه اول بیدار شدن، تلفن‌های خود را چک می‌کنند و بسیاری از پاسخ‌دهندگان نیز گفتند که به استفاده مداوم از تلفن همراه خود اعتیاد پیدا کرده‌اند. حدود ۷۴‌درصد پاسخ‌دهندگان تأیید کردند که جدا شدن از تلفن همراه برای آنها مهم است، حدود ۷۳‌درصد نیز تأیید می‌کنند که اگر زمان کمتری را روی تلفن‌های هوشمند خود بگذارند، احساس آرامش بیشتری خواهند داشت.

حدود ۷۴‌درصد پاسخ‌دهندگان گفتند که قطع دوره‌ای استفاده از تلفن همراه می‌تواند به آنها کمک کند تا وقت بیشتری را با خانواده بگذرانند و ۷۰‌درصد نیز اعلام کردند که استفاده از تلفن همراه بر روابط آنها با افراد، به‌ویژه نزدیکان و عزیزان تأثیر منفی می‌گذارد.
 
مرجع : انتخاب
کد مطلب : ۲۷۵۰۷۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما