۰

چگونه بیت‌کوین را با پایین‌ترین قیمت و بالاترین امنیت بخریم؟

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۵
چگونه بیت‌کوین را با پایین‌ترین قیمت و بالاترین امنیت بخریم؟
چگونه بیت‌کوین را با پایین‌ترین قیمت و بالاترین امنیت بخریم؟
 
آی‌تی‌من- بیت‌کوین اولین و بزرگترین ارز دیجیتال جهان است، به‌طوری‌که تقریبا ارزهای دیجیتال را با بیت‌کوین می‌شناسند. ارز دیجیتال یک نوع پول اینترنتی رمزنگاری شده است که همین ماهیت رمزنگاری‌شده آن‌ها، باعث امنیت بسیار بالای ارزهای دیجیتال شده و تاکنون شخصی نتوانسته آن‌ها را هک کند. ارزهای دیجیتال کاربردهای فراوانی دارند و از آن‌ها می‌توان برای انتقال پول در حداقل زمان ممکن و با کمترین هزینه  استفاده کرد. کاربرد دیگر ارزهای دیجیتال در خریدهای اینترنتی و سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت است. از آنجا که قیمت ارزهای دیجیتال بر مبنای عرضه و تقاضا شکل می‌گیرد، با نوسان قیمتی مواجه هستند و همین امر باعث شده تا خرید و فروش آن‌ها بستر خوبی برای کسب سود به‌حساب بیاید.

جای شکی نیست که بیت‌کوین یکی از خواستنی‌ترین ارزهای دیجیتال است و به‌دلیل قیمت جذاب آن، خیلی‌ها دوست دارند حداقل مقداری از این ارز دیجیتال محبوب را در کیف پول خود داشته باشند. با وجود این‌که شرایط بازار بیت‌کوین به‌شدت پرنوسان است، این رمزارز همچنان در صدر اموال پرتقاضای مردم قرار دارد. روش‌های زیادی برای خرید بیت‌کوین وجود دارند، از صرافی‌های مستقیم شناخته‌شده‌ ایرانی مثل کوین‌نیک گرفته تا صرافی‌های بین‌المللی مانند کوین‌بیس. شما حتی برای خرید انواع ارزهای دیجیتال، می‌توانید سراغ صرافی‌های همتابه‌همتا بروید که در آن‌ها کاربران با یکدیگر و بدون واسطه خرید و فروش می‌کنند.


صرافی‌های مستقیم و صرافی‌های همتا‌به‌همتای ارز دیجیتال
در صرافی‌های مستقیم، کاربران با مالکان سایت معامله می‌کنند و از طریق آن‌ها به‌صورت مستقیم ارز دیجیتال می‌خرند؛ در این نوع صرافی‌ها قیمت را خود سایت تعیین می‌کند. اما در صرافی‌های همتا‌به‌همتا کاربران با یکدیگر به خرید و فروش ارز دیجیتال می‌پردازند و قیمت‌ها توسط کاربران تعیین می‌شود. در این نوع پلتفرم، صرافی هیچ دخالتی در معاملات ندارد و فقط امنیت بستر معاملات را فراهم می‌کند. مزیت استفاده از صرافی‌های همتابه‌همتا در این است که قیمت‌ها را خود کاربران مشخص می‌کنند و می‌توانند بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با قیمت پایین‌تر از صرافی‌های مستقیم بخرند. از مزایای دیگر صرافی‌های همتابه‌همتا می‌توان به سرعت بیشتر جابه‌جایی ارزهای دیجیتال، هزینه کمتر و همچنین امنیت بیشتر اشاره کرد.

 چطور یک صرافی همتا‌به‌همتای مناسب پیدا کنیم؟
مانند هر صرافی و پلتفرم خرید و فروش بیت‌کوین، برای استفاده از صرافی‌های همتا‌به‌همتا هم تحقیق لازم است. قبل از استفاده از آن‌ها به‌خوبی مطالعه کنید و حتما به بازخوردهای منفی هر پلتفرم دقت داشته باشید. همچنین میزان تبادلات و نقدینگی هر یک از پلتفرم‌ها را در نظر بگیرید.

یکی از صرافی‌های همتابه‌همتای داخل کشور که به‌تازگی راه‌اندازی شده، کوین‌نیک مارکت است که در همین مدت کوتاه توانسته نظر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال را به خود جلب کند. ناگفته نماند کوین‌نیک چند سالی است که در این حوزه فعالیت می‌کند و تجربه خوبی دارد. در این صرافی، کارمزد معاملات صفر است و بدون هیچ هزینه‌ای می‌توانید به ارز دیجیتال بخرید و بفروشید.
 
همچنین کوین‌نیک مارکت، یک کیف پول اختصاصی دارد که کاربران می‌توانند ارزهای دیجیتال خریداری‌شده خود را بدون هیچ هزینه‌ای در آن نگهداری کنند. این قابلیت باعث شده تا نگرانی کاربران از مسدود شدن موجودی‌شان در کیف پول صرافی‌های بین‌المللی مانند بایننس برطرف شود. این کیف پول از امنیت بالایی برخوردار است و کاربران می‌توانند در هر زمانی ارزهای دیجیتال‌شان را از طریق آن منتقل کنند.
 
به طور کلی، هدف صرافی‌های همتابه‌همتا ایجاد فضایی غیرمتمرکز و امن، با کمترین هزینه ممکن برای معامله‌ها است. عدم وجود محدودیت در خرید و فروش، کارمزد صفر و ثبت‌نام‌ رایگان و ساده، تنها گوشه‌ای از ویژگی‌های این گونه پلتفرم‌ها محسوب می‌شوند. از آنجایی که قیمت ارزهای دیجیتال در کوین‌نیک مارکت توسط کاربران تعیین می‌شوند و تراکنش‌ها هیچ کارمزدی ندارند، می‌توان بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال را با قیمت پایین‌تری نسبت به بازار خریداری کرد.


 
کد مطلب : ۲۷۵۰۸۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما