۰
وزیر ارتباطات:

اعتبار اینترنت شب یلدا تامین نشد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۴
اعتبار اینترنت شب یلدا تامین نشد
اعتبار اینترنت شب یلدا تامین نشد

آی‌تی‌من-  محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه کمیسیون‌های تخصصی مجلس اظهار کرد: جلسه امروز (دیروز) کمیسیون صنایع به بررسی بودجه دولت در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص داشت و گزارش کاملی از وضعیت بودجه و رویکردها در این زمینه ارایه و به سوالات نمایندگان نیز پاسخ داده شد.

جهرمی‌افزود: سال ۹۲ که دولت بحث توسعه شبکه ملی ارتباطات را مد نظر قرار داد، بخش زیرساخت اما ۷۳ درصد اعتبارات را ‌گرفته و ما در بودجه ۱۴۰۰ سهم مان به 30 درصد رسید. در بخش کاربردهای شبکه ملی ارتباطات هم سهم ما به ۲۶ درصد رسیده و می‌توان گفت که در حوزه کاربردی و بخش فضایی ۶ درصد رشد اعتباری داشته‌ایم.

وزیر ارتباطات گفت: بخش توسعه صنعت فضایی یکی از حوزه‌های مورد توجه است و مبحث رشد شبکه ملی ارتباطات ۵۷ درصد کل را در اختیار دارد. سرفصل دولت الکترونیک و توسعه ارتباطات مناطق محروم نیز ذیل ماده ۵۷ قرار دارد، طبق برنامه‌ای که داشته‌ایم ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان درخواسته منابع کردیم که دولت با سه هزار و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان آن موافقت کرد و این برنامه به مجلس ارایه و تبدیل به قانون خواهد شد.

آذری جهرمی درباره اینترنت رایگان در شب یلدا گفت: ما این مساله را در کارگروه بخش فناوری اطلاعات ستاد ملی کرونا مطرح کردیم و با توجه به اینکه اعتبارات لازم برای پرداخت به اپراتورها به‌ منظور رایگان کردن اینترنت در شب یلدا فراهم نشد، به این جمع‌بندی رسیدیم که بخش سرگرمی‌های تلویزیونی در این شب رایگان شود. البته در حال رایزنی و صحبت با اپراتور‌ها هستیم تا بتوانیم تمهیدات لازم و بسته‌های ویژه را فراهم کنیم. آذری جهرمی ‌با بیان وضعیت ارتباطی روستاهای دور افتاده هم افزود: ۴۰ هزار روستا از امکانات ارتباطی بهره‌مند شده‌اند و اکنون ۵ هزار روستا از این امکان بی‌بهره‌اند. ما برنامه داریم تا پایان سال این روستاها نیز از امکانات اینترنت بهره‌مند شوند؛ چرا که دانش‌آموزان برای حضور در ارتفاعات و استفاده از اینترنت سختی‌های زیادی را در سرمای زمستان متحمل می‌شوند. وی ادامه داد: ما تقاضا داریم که رسانه‌ها، اتصال شبکه ارتباطی در روستاهای سیستان و بلوچستان، هرمزگان و زنجان را اطلاع‌رسانی کنند تا مردم بدانند که پیگیر مشکلات آنها هستیم. برخی دانش‌آموزان نیز تبلت در اختیار ندارند که طبق محاسبات ما ۳ برابر اعتبار کل بودجه وزارت ارتباطات لازم است تا این مشکل برطرف شود و ما طبیعتاً توانایی تامین چنین مبلغی را نداریم.

وی گفت: به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داده‌ایم که ۲ میلیون تبلت برای دانش آموزان فراهم شود و بخشی از آن از منابع تخصیص یافته به کرونا تامین و بخشی از محل صرفه جویی‌های وزارت آموزش و پرورش تامین شود، چرا که مدارس تعطیل هستند و بسیاری از هزینه‌های جاری پرداخت نمی‌شود؛ همچنین پیشنهاد داده شده که در این زمینه بخش خصوصی را فرا بخوانیم تا بتوانیم مشکل تبلت را حل کنیم. بنده واقف هستم که چنین مسائلی که مشکلاتی را برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها فراهم خواهد کرد و پیگیر هستم و انشالله مجلس و دولت نیز کمک خواهند کرد.
کد مطلب : ۲۷۵۰۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما