۰

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا برای 9 شبکه اجتماعی ضرب الاجل تعیین کرد

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۳
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا برای 9 شبکه اجتماعی ضرب الاجل تعیین کرد
کمیسیون فدرال تجارت آمریکا برای 9 شبکه اجتماعی ضرب الاجل تعیین کرد

آی‌تی‌من- کمیسیون فدرال تجارت آمریکا به ۹ شبکه اجتماعی و شرکت انتشار ویدیو دستور داده جزئیاتی درباره روش‌های به کارگرفته شده برای حفظ حریم شخصی کاربران گزارش دهند. این موارد شامل شیوه‌های جمع آوری اطلاعات و استفاده از اطلاعات شخصی کاربران نیز می‌شود.

همچنین این سازمان از آمازون، بایت دنس(مالک تیک تاک)، دیسکورد، فیس بوک، ردیت، اسنپ چت، توئیتر، واتس اپ و یوتیوب خواسته تا اطلاعات درباره تبلیغات را ارائه کنند و توضیح دهند این فعالیت‌ها چه تاثیری روی کودکان و نوجوانان دارد. این شرکت‌ها از زمان دریافت دستور ۴۵ روز فرصت دارند تا در این مورد پاسخگو باشند.

به طور دقیق این شرکت‌ها باید گزارشی درباره چگونگی جمع آوری، استفاده، ردیابی، تخمین اطلاعات کاربران یا دستیابی به داده‌های شخصی و مردم شناختی، چگونگی تعیین آنکه کدام تبلیغات و محتوا برای مشتریان نشان داده شود، استفاده از الگوریتم‌های روش‌های تحلیلی برای بررسی اطلاعات کاربران،  شیوه قیاس، ترویج و تحقیق درباره میزان توجه کاربر و همچنین تاثیر فعالیت‌های آنان بر کودکان و نوجوانان اطلاعاتی در اختیار کمیسیون فدرال ارتباطات قرار دهند.

وب سایت «آکسیوس» اشاره می‌کند، کمیسیون فدرال تجارت آمریکا قدرت انجام تحقیقات وسیع را دارد. اطلاعات جمع آوری شده در چنین مطالعاتی مسیری ایجاد می‌کند تا درصورتی که مقامات، اطلاعات قابل توجه را به دست آوردند، راحت تر فرایند‌های حقوقی را طی کنند.

اعضای این کمیسیون ۴به یک به نفع صدور این دستور رای دادند. «روهیت چوپرا»، «ربکا کلی اسلاتر» و «کریسیتن ویلیسون» از اعضای این کمیسیون در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند تحقیق مذکور از فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی پرده برمی‌دارد و به طور دقیق آنها را بررسی می‌کند.

این درحالی است که نگرانی درباره تاثیر شرکت‌های فناوری بر حریم خصوصی و رفتار شهروندان آمریکایی افزایش یافته، چنین تحقیقی اهمیت زیادی دارد و در زمان مناسبی انجام می‌شود.
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۵۰۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما