کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

میکروب‌های خطرناک با هوش مصنوعی شناسایی می‌شوند

مهر , 2 دی 1399 ساعت 12:31

محققان دانشگاه موناش در استرالیا از ابداع یک سیستم هوش مصنوعی برای شناسایی، درمان و مقابله با میکروب‌های خطرناک بیماری‌زا خبر داده‌اند.



آی‌تی‌من-  میکروب‌های خطرناک که به سوپرباگ‌ها شهرت دارند در برابر آنتی بیوتیک‌ها مقاوم هستند و لذا می‌توانند بیماری‌های خطرناکی را به انسان منتقل کنند که درمان آنها به سادگی میسر نمی‌شود. عفونت‌های ناشی از سوپرباگ‌ها سالانه بیش از ۷۰۰هزار نفر را در سراسر جهان به کام مرگ می‌فرستد و انتظار می‌رود این رقم تا سال ۲۰۵۰ به حدود ده میلیون نفر در سال افزایش یابد.

سیستم هوش مصنوعی جدید که آلفرد نام گرفته با دریافت بودجه ۳.۴ میلیون دلاری از دولت فدرال استرالیا ابداع شده است. این ابزار هوش مصنوعی با بررسی اطلاعات ژنتیکی میکروب‌ها، داده‌های الکترونیکی مربوط به مراقبت‌های درمانی و نیز با بهره‌گیری از یک پایگاه داده گسترده می‌تواند مقاومت دارویی میکروب‌ها را بررسی کرده و در نهایت سوپرباگ‌های خطرناک را شناسایی کند.  این سیستم می‌تواند از هر بیمار ده‌ها هزار قطعه داده متنوع جمع آوری کند و با مقایسه این داده‌ها با اطلاعات قبلی به یافتن بهترین روش درمانی برای هر بیمار و بررسی پیامدهای استفاده از هر یک از این روش‌های درمانی کمک کند.

از این طریق می‌توان نحوه انتقال عفونت سوپرباگ‌ها به بدن انسان را بررسی کرد و حتی متوجه شد این نوع عفونت‌ها به چه میزان و شیوه‌ای از بیمارستان‌ها به بدن افراد منتقل می‌شوند.
 


کد مطلب: 275141

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275141/میکروب-های-خطرناک-هوش-مصنوعی-شناسایی-می-شوند

ITMen
  https://www.itmen.ir