۰

ایران تهدید سایبری چند مقام آمریکایی را رد کرد

تاریخ انتشار
شنبه ۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۴

آی‌تی‌من-  برخی رسانه‌های آمریکایی ادعا کردند که پلیس فدرال آمریکا (FBI) پس از تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که ایران پشت تلاش‌های سایبری اخیر برای تحریک خشونت علیه مدیر این سازمان و چند مقام آمریکایی دیگر قرار داشته است.

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، علیرضا میریوسفی سخنگوی هیات نمایندگی ایران در سازمان ملل در یک ایمیل به این خبرگزاری گفته است که تهران هیچ نقشی در تحریک خشونت و ایجاد ناآرامی‌در آمریکا نداشته و ایران خود همواره بزرگ‌ترین قربانی حملات سایبری، ازجمله ویروس استاکس نت بوده است. وی در ادامه یادآورشده است که به همین دلیل ایران بر لزوم ایجاد یک سازوکار جهانی در سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی برای جلوگیری از حملات سایبری تاکید می‌کند.

روزنامه واشنگتن پست روز گذشته به نقل از مقامات فدرال و ایالتی گزارش داد که آژانس‌های امنیتی آمریکا، شامل اف‌بی‌آی بر این باورند که ایران در تلاش‌های سایبری ماه جاری (میلادی) برای تحریک خشونت علیه مدیر اف‌بی‌آی، یک مقام سابق امنیت سایبری دولت آمریکا و چندین مقام انتخاباتی در ایالت‌های مختلف دست داشته است.

بنابر این گزارش، این افراد از جمله کسانی هستند که ادعاهای مربوط به تقلب گسترده در انتخابات آمریکا را که دونالد ترامپ (رییس جمهور آمریکا) آن مطرح می‌کند، رد کرده‌اند.

همچنین به ادعای این روزنامه آمریکایی، تعدادی از افرادی که هدف این حمله آنلاین قرار گرفته بودند، پیامی‌را از پلیس فدرال آمریکا دریافت کرده‌اند که درآن گفته شده، اف‌بی‌آی به اطلاعات معتبری دست یافته است که قریب به یقین نشان می‌دهد عوامل ایرانی‌ مسوول ایجاد سایت تهدیدآمیز "دشمنان مردم" در اواسط ماه دسامبر بوده‌اند.

دشمنان مردم نام سایت اینترنتی است که عکس، آدرس و اطلاعات شخصی این افراد در آن  منتشر شده و روی عکس آنها علامت هدف‌گیری گذاشته شده بود.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۵۱۷۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما