کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برگزاری نشست 8 کشور در حال توسعه اسلامی

کسب و کارهای فناورانه ایرانی سرمایه دریافت می‌کنند

7 دی 1399 ساعت 13:06

نشست 8 کشور اسلامی عضو شبکه تبادل فناوری برگزار شد و بر اساس آن این کشورها با یکدیگر یک شبکه تجارت و تبادل فناوری ایجاد می‌کنند.



آی‌تی‌من-  میلاد صدرخانلو رییس مرکز توسعه تجارت فناوری گفت: پنجمین نشست شورای عالی شبکه تبادل فناوری گروه D8 یا همان 8 کشور در حال توسعه اسلامی برگزار شد. با وجود آنکه این نشست به واسطه همه‌گیری ویروس کووید 19 به صورت مجازی برگزار شد، اما با استقبال اعضا و کشورهای عضو روبه روشد.

وی ادامه داد: از ایران نیز دبیر شبکه فن بازار به عنوان نماینده در این نشست حضور یافت. دبیرخانه این شبکه در تهران قرار دارد.

رییس مرکز توسعه تجارت فناوری همچنین بیان کرد: در این نشست مقرر شد که حضور این کشورها در نمایشگاه‌های فناوری یکدیگر تسریع شود و کشورهای عضو در این باره همکاری لازم را اعمال کنند. همچنین یک نشست سرمایه‌گذاری فناورانه در ایران برگزار خواهد شد و قرار شد که 7 کشور دیگر عضو، حضوری پررنگ در این نشست داشته باشند. این نشست سرمایه‌گذاری، یک رویداد مهم است که تلاش خواهد کرد تا به کسب و کارهای فناورانه ایرانی سرمایه تزریق کند.

صدرخانلو افزود: با توجه به اینکه این شبکه برآمده از دولت‌ها است، به پیشنهاد ایران، مصوب شد که هر کدام از این کشورهای اسلامی حداقل یک شرکت خصوصی به عنوان بروکر، معرفی کنند تا با ایجاد و شکل گیری تبادل میان این بروکرها، ارتباطات بخش خصوصی کشورهای اسلامی، در حوزه تبادل و تجارت فناوری، گسترش یابد. با توجه به مشارکت قوی همه کشورها، امید داریم که در آینده اکوسیستم فناوری ایران بتواند روی بازار این 7 کشور عضو حساب کند و این کشورها به مقاصد صادراتی فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور ایرانی تبدیل شوند.


کد مطلب: 275183

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275183/کسب-کارهای-فناورانه-ایرانی-سرمایه-دریافت-می-کنند

ITMen
  https://www.itmen.ir