۰

دانش‌بنیان‌های ایرانی محصولات خود را به هندی‌ها معرفی می‌کنند

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۱
دانش‌بنیان‌های ایرانی محصولات خود را به هندی‌ها معرفی می‌کنند
دانش‌بنیان‌های ایرانی محصولات خود را به هندی‌ها معرفی می‌کنند

آی‌تی‌من-  از ۱۲ بهمن ماه ۹۹، نشست‌های تجاری آنلاین ایران و هند در حوزه‌های دانش‌بنیان، با حمایت مرکز تعاملات بین‌المللی معاونت علمی‌ریاست جمهوری و کریدور صادرات محصولات دانش‌بنیان ایران برگزار خواهد شد و متقاضیان برای شرکت در این نشست تا ۲۲ دی‌ماه جاری مهلت دارند تا نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

مجتبی قدمگاهی، مدیر مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران-هند، با بیان اینکه این کشور بزرگترین بازار خرده فروشی دنیا را دارد، گفت: هند سومین کشور دنیا از لحاظ تولید ناخالص ملی(GDP) است که طی ۶ سال گذشته رشد تولید ناخالص ملی آن بصورت پی در پی و با شیب مثبت اتفاق افتاده است و تورم پایین (۴٫۵ درصدی) به نسبت دیگر کشورهای در حال توسعه، و رشد اقتصادی چشمگیر ۷٫۵ درصدی از دیگر ویژگی‌های اقتصاد هندوستان است.

وی با تاکید بر اینکه ۵۷۰ میلیارد دلار واردات هندی‌ها نشان از تشنگی و بزرگی این بازار غول‌پیکر است، یادآور شد: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا تولیدکننده‌ و فناور ما بتواند در یک شرایط امن و با برنامه‌ریزی درست به بازار هند ورود پیدا کند. 

قدمگاهی گفت: این نشست بصورت مجازی برگزار خواهد شد و ما تا آخرین قدم صادرات همراه شرکت‌های ایرانی خواهیم بود و با داشتن امکانات خود در کشور هند سعی خواهیم کرد محصولاتی که شأنیت صادرات داشته باشند را به بهترین نحو برای مشتریان هندی ارایه و تبلیغ کنیم.

بر اساس اعلام ستاد نانو، به گفته مدیر مرکز فناوری‌های پیشرفته ایران-هند، این نشست در حوزه‌­های مختلف نانو، عمران و ساخت، خودرو و صنایع وابسته، صنایع کامپوزیت و مواد پیشرفته، صنایع و محصولات پلیمری، صنایع داروهای گیاهی و صنعتی، سلامت و بهداشت و تجهیزات پزشکی و فناوری اطلاعات و پویانمایی برگزار خواهد شد.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۵۲۱۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما