کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در یک نشست خبری تشریح شد

جوایز میلیاردی الکام‌استارز برای استارت‌آپ‌ها

ايرنا , 14 دی 1399 ساعت 22:53

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست‌ جمهوری گفت: نمایشگاه «الکام‌استارز» یکی از رویدادهای مخصوص استارت‌آپ‌ها است که توانسته به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها کمک کند.


 
آی‌تی‌من- امسال به دلیل شیوع کرونا، نمایشگاه بین‌المللی الکامپ برگزار نشد اما عوامل برگزاری این نمایشگاه تصمیم گرفتند بخش جانبی این نمایشگاه به نام الکام استارز را به صورت آنلاین برگزار کنند، بر این اساس، نشست خبری الکام استارز با حضور دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری و دبیرکل سازمان نظام صنفی کشور برگزار شد.

مهدی محمدی، دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال معاونت علمی ریاست جمهوری در ابتدای این نشست گفت: الکام‌استارز یکی از رویدادهای مخصوص استارت‌آپ‌ها است که توانسته به بزرگ‌ شدن شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها کمک کند.

وی اضافه کرد: در بخش اول جوایز مسابقه اصلی الکام‌استارز به هر ۱۵تیم استارت‌آپی برتر، ۱۰ میلیون تومان جایزه به صورت مستقیم ارایه می‌شود. محمدی در ادامه گفت: تسهیلات ۵۰ و ۱۵۰ میلیون تومانی برای ۱۵ تیم برنده الکام‌استارز در قالب طرح دوم حمایتی ستاد در نظر گرفته شده که به استارت‌آپ‌هایی اختصاص می‌یابد که ایده‌ای دارند و می‌خواهند وارد فاز شتاب‌دهی شوند.

محمدی در نظر گرفتن مکانیزم «هم‌سرمایه‌گذاری» با مشارکت صندوق نوآوری و شکوفایی را طرح سوم حمایتی ستاد از برندگان الکام استارز عنوان کرد و گفت: امکان دیگری که برای برندگان الکام‌استارز فراهم کرده‌ایم در امکان جذب سرمایه در پاویونی به نام «استارز اینوست» است. در این مرحله با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، مکانیزیم سرمایه‌گذاری مشترک را از طریق ۹ صندوق سرمایه‌گذاری که برخی از آنها در شهرستان نیز هستند را فراهم کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: با این نوع حمایت تلاش شده که استارت‌آپ‌ها امکان استفاده از منابع صندوق نوآوری و شکوفایی را نیز داشته باشند. محمدی در مورد مکانیزم این حمایت گفت:‌ مکانیزیم این حمایت این گونه است که اگر شرکتی در الکام‌استارز بتواند یکی از ۹ صندوق سرمایه‌گذاری اشاره شده را به جذب یک ایکس سرمایه‌گذاری قانع کند، ما نیز بسته به ارزیابی که انجام می‌دهیم بین ۲ ایکس تا ۴ ایکس روی آن شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنیم. یعنی اگر شرکتی در این رویداد موفق به دریافت یک میلیارد تومان از یکی از این ۹ صندوق شود ما بین ۲ تا ۴ میلیارد تومان به شیوه هم‌سرمایه‌گذاری، سرمایه در اختیار این استارت‌آپ می‌گذاریم.

محمدی تاکید کرد: ۳۰۰ میلیون تومان از سوی ستاد اقتصاد دیجیتال از طریق سامانه «راه‌ نوآوری» برای ۱۵ برنده ششمین رویداد الکام‌استارز در نظر گرفته شده است.

وی گفت: یک حمایت نیز خارج از ۳ حمایت اصلی از برندگان الکام‌استارز داریم و آن در اختیار گذاشتن امکانات از طریق سامانه راه‌نوآوری به برندگان این رویداد است. مبلغ ۲۰ میلیون تومان کیف پول برندگان الکام‌استارز را در سامانه راه‌نوآوری شارژ خواهیم کرد تا بتوانند از امکانات و خدمات آن استفاده کنند.

سامانه راه‌نوآوری یکی از سامانه‌های تازه تاسیس از سمت ستاد دیجیتال معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که خدمات زیرساختی و دیجیتال مارکتینگ مورد نیاز استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان را با تخفیف ویژه در اختیار این گروه می‌گذارد.

برات قنبری، دبیر کل سازمان نصر کشور هم به عنوان یکی از حامیان اصلی و برگزارکننده الکام‌استارز در این نشست خبری به جایگاه‌ ویژه استارت‌اپ‌ها در توسعه اقتصاد دیجیتال در کشور اشاره کرد.

قنبری در این مورد گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا تصمیم گرفته شد با وجود لغو برگزاری الکامپ، این رویداد به صورت مجازی برگزار شود که این مساله نشان دهنده آغاز تحولی جدید در اقتصاد کشور بوده  است و برگزاری آنلاین آن حتما به توسعه  جایگاه اقتصاد دیجیتال کمک خواهد کرد.

در ادامه این نشست «سجاد جهانگرد»، رییس بخش آوردگاه سرمایه الکام‌استارز در مورد بخش غیررقابتی الکام‌استارز که در نهایت می‌تواند منجر به جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌های حاضر در این رویداد شود توضیحاتی ارایه داد.

جهانگرد در مورد این بخش از رویداد الکام‌استارز گفت: آوردگاه سرمایه نزدیک به ۴ یا ۵ سال است که در این رویداد برگزار می‌شود. در ۲ سال اخیر سعی کردیم آوردگاه سرمایه را با کمک بازیگران سرمایه‌گذاری در اکوسیستم جلو ببریم. دلیل هم این است که روند سرمایه‌گذاری برای بعد از نمایشگاه نیز پیگیری شود و فقط تبدیل به یک جلسه آشنایی نشود.

او ادامه داد: تا این لحظه حدود ۱۷ مجموعه سرمایه‌گذاری با بخش آوردگاه سرمایه‌  الکام‌استارز اعلام همکاری کرده‌اند.
 
ثبت‌نام در الکام‌استارز ادامه دارد
در بخش دیگر این نشست «آرش برهمند»، مدیر اجرایی الکام‌استارز از تمدید ثبت‌نام در این رویداد خبر داد و اعلام کرد که براساس تصمیم‌ تیم اجرایی، امکان ثبت‌نام برای متقاضیان تا ۲۰ دی ماه ادامه دارد. براساس توضیحات او تاکنون ثبت‌نام ۳۰ شرکت استارت‌آپی برای حضور در الکام‌استارز نهایی شده است.

برهمند در این مورد گفت:‌ آمار برای ثبت‌نام بیشتر است و تجربه نشان داده که با نزدیک شدن به پایان زمان ثبت‌نام درخواست‌ها برای حضور در این رویداد بیشتر هم می‌شود. سال گذشته که به صورت فیزیکی این رویداد برگزار شده بیش از ۸۰ شرکت در الکام‌استارز شرکت کرده‌ بودند و امیدواریم این آمار امسال بیشتر هم شود. به گفته او ثبت‌نام در این رویداد از طریق elecom-stars.ir امکان‌پذیر است.

برهمند در مورد مشکلات احتمالی که هنگام برگزاری این رویداد آنلاین به واسطه ضعف در کیفیت اینترنت کشور ممکن است ایجاد شود توضیح داد: اکنون در مرحله ثبت‌نام به این مشکلات برخورده‌ایم و در هفته گذشته چندین تیم به خاطر مشکلات یک درگاه پرداخت پیش‌تاز کشور امکان ثبت‌نام نداشته‌اند. در این شرایط علاوه بر عذرخواهی شرایط، ثبت‌نام رایگان این دوستان را نیز فراهم کردیم.

او در توضیح اینکه اگر شرکتی در این رویداد به خاطر کیفیت اینترنت امکان ارایه نداشته باشد چه راهکاری در نظر گرفته شده است گفت: در کنار حضور به صورت آنلاین، امکان شرکت به شکل حضوری در مجموعه موزه ارتباطات نیز فراهم شده است. در واقع اگر شرکت‌کننده‌ای به خاطر مشکل اینترنتی فرصت ارایه خود را از دست داد سعی خواهیم کرد با همان تیم داوری شرایط ارایه مجدد را برایشان فراهم کنیم.

او تاکید کرد که مشکلات اینترنت محدود به تیم برگزارکننده الکام‌استارز نیست و همکاری آنها با موزه ارتباطات کشور برای فراهم کردن شرایط حضوری تیم‌ها در رویداد نیز به خاطر این مشکل همیشگی در شبکه اینترنت کشور است.


 


کد مطلب: 275246

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275246/جوایز-میلیاردی-الکام-استارز-استارت-آپ-ها

ITMen
  https://www.itmen.ir