۰

فهرست کالا و خدمات دانش‌بنیان منتشر شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۴
فهرست کالا و خدمات دانش‌بنیان منتشر شد
فهرست کالا و خدمات دانش‌بنیان منتشر شد

آی‌تی‌من-  تولید کالاهای دانش‌بنیان، یکی از معیارهایی است که در فرایند ارزیابی و شناسایی شرکت‌های دانش‌بنیان مورد توجه قرار می‌گیرد. بنابراین برای این منظور فهرستی از حوزه‌های فناوری کالاها و خدمات دانش‌بنیان تهیه و مبنای عمل قرار گرفته است.

در واقع، برای جلوگیری از سردرگمی و فعالیت‌های غیرمرتبط، لیستی کامل از خدمات و کالاهای دانش‌بنیان و حوزه‌های مورد نیاز کشورارایه شده است، تا فعالان دانش‌بنیان و فناور، بر اساس این لیست تکمیل شده حرکت کنند و از حوزه‌های مشخص شده، مطلع باشند.

برای تهیه این فهرست، منابع مختلفی مورد توجه قرار گرفت، یکی از این منابع، فهرست‌ها، دسته‌بندی‌ها و تجربیات، مشابه در برخی کشورهای توسعه‌یافته یا در حال توسعه بوده است.

اولین فهرست کالا و خدمات دانش‌بنیان در سال 1391 ارایه شد. در حال حاضر پس از گذشت نزدیک به 8 سال، مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری توانسته است در زمستان 1399 یک لیست کامل، به‌روز و بسیار پیشرفته را بر اساس نیازهای کشور ارایه کند.در تهیه این فهرست، همچنین اسناد بالادستی مانند «شیوهنامه معیارهای کالا و خدمات دانش‌بنیان» نیز مورد توجه قرار گرفته است.

در این مرحله فهرست مربوط به کالا و خدمات در 7 گروه مختلف فناوری که بیشترین تقاضا و مراجعه را از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، داشته‌اند مورد بازنگری قرار گرفته و به شکل بسیار کامل‌تری عرضه شده‌اند.
زیست فناوری، تجهیزات پیشرفته ساخت و تولید آزمایشگاهی، نفت،گاز و پتروشیمی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و نرم افزارهای رایانه‎ای، برق و الکترونیک و سخت‌افزارهای رایانه‌ای، مواد پیشرفته و داروهای پیشرفته و مهندسی پزشکی  این هفت حوزه را تشکیل می‌دهند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده این فهرست، می‌توانند به سامانه مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری به آدرس daneshbonyan.isti.ir مراجعه کنند.
 
کد مطلب : ۲۷۵۲۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما