۰

تفاهم اتاق تهران و فولاد مبارکه اصفهان برای تحول دیجیتال در صنعت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸
تفاهم اتاق تهران و فولاد مبارکه اصفهان برای تحول دیجیتال در صنعت
تفاهم اتاق تهران و فولاد مبارکه اصفهان برای تحول دیجیتال در صنعت

آی‌تی‌من-  در سفر رییس اتاق بازرگانی تهران و جمعی از اعضای کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال به اصفهان یادداشت تفاهمی میان اتاق بازرگانی تهران و مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در زمینه همکاری و مشارکت در طرح‌های فناورانه و تحول دیجیتال بنگاه‌های بخش خصوصی به
 امضا رسید.

در این سفر یک روزه مسعود خوانساری رییس اتاق تهران به همراه پنج تن از اعضای هیات نمایندگان و مدیران اتاق تهران در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان حضور یافتند و پیش از امضای تفاهم‌نامه همکاری به همراه مدیران این مجتمع، از خطوط تولید نورد سرد و گرم و ورق گالوانیزه بازدید کردند.

پس از این بازدید نمایندگان بخش خصوصی از اتاق بازرگانی تهران در ساختمان مرکزی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با مدیرعامل این شرکت فولادسازی پیرامون ظرفیت‌های مشترک همکاری میان دو طرف در زمینه‌های توسعه فناورانه بنگاه‌های اقتصادی به گفت‌وگو نشستند و یک سند یادداشت تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردند که بر اساس آن این دو نهاد بتوانند نقش اثرگذاری در انقلاب چهارم صنعتی و پیاده‌سازی آن در کشور داشته باشند.

در این جلسه رسول سراییان، مدیرعامل شرکت ایریسا از شرکت‌های حوزه فناوری زیرمجموعه فولاد مبارکه اصفهان توضیحاتی در رابطه با طرح تحول دیجیتال فولاد مبارکه ارایه داد. به گفته وی این طرح با شعار «فولاد فردا، هوشمند از سنگ تا رنگ» در مرداد ماه امسال رونمایی شده و بناست طی آن مجتمع فولاد مبارکه اصفهان برای سال‌های آتی وارد باشگاه فانوس‌های صنعت نسل چهارم شود که غول‌های صنعتی جهان در آن جای دارند.

در همین رابطه حمیدرضا عظیمیان، ‌مدیرعامل مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، نیز در سخنانی با این توضیح که تحولات پیش‌روی بازار آینده جهان ممکن است دیگر پذیرای تولیدات سنتی این شرکت فولادسازی نباشد، گفت: این شرکت با گام گذاشتن در مسیر طرح تحول دیجیتال به دنبال آن است تا به تولید محصولات فناورانه دست یافته و جایگاهی برای این شرکت بزرگ فولادسازی کشور در باشگاه بزرگان فناوری جهان باز شود.

عظیمیان افزود: امضای سند همکاری میان فولاد مبارکه و اتاق بازرگانی تهران گامی بلند در راستای خلق و پرورش ایده‌های خلاقانه و فناورانه در عرصه‌های اقتصادی و ورود بنگاه‌های ایرانی به بازارهای جهانی است.

رییس اتاق بازرگانی تهران نیز گفت: اتاق تهران در دو دوره اخیر هیات نمایندگان خود رویکردی تحول‌گرایانه با توجه به بنگاه‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها داشته است و با شروع به کار مرکز نوآوری و تحول دیجیتال در اتاق تهران و هم‌چنین راه‌اندازی مدرسه کسب و کار با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر تلاش دارد مدیران خلاق و آشنا به دانش و فن روز جهان تربیت کند که در سال‌ها و دهه‌های آینده در بخش خصوصی کشور فعال و مثرثمر باشند.

مسعود خوانساری آغاز همکاری مشترک اتاق تهران و فولاد مبارکه اصفهان را گامی بلند برای ایجاد تحول فناورانه در عرصه بنگاه‌داری و ورود و بنگاه‌های بخش خصوصی به باشگاه شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری در دنیا دانست.

در انتهای این دیدار تفاهم‌نامه همکاری این دو نهاد توسط مسعود خوانساری و حمیدرضا عظیمیان به امضا رسید. این تفاهم‌نامه به مدت دو سال و قابل تمدید تنظیم شده و براساس آن دو طرف به منظور ارتقای نوآوری و تسریع تحول دیجیتال در اقتصاد کشور، نسبت به ساماندهی و بسیج ظرفیت‌های مادی و معنوی خود برای ارتقای بهره‌وری ملی، بخشی و بنگاهی تلاش می‌کنند و با تمرکز بر هوشمندسازی صنعتی در زنجیره ارزش تولیدات ملی در حوزه‌های فولاد، کانی و فلزات، می‌کوشند تا با ایجاد مشارکت‌های راهبردی، زمینه‌ساز تحقق برنامه‌های راهبردی در حرکت به سمت انقلاب صنعتی چهارم، هوشمندسازی کارخانه‌ها و نیز تحول دیجیتال و نوآوری در کشور باشند.

در این بازدید و مراسم امضای تفاهم‌نامه، شهاب جوانمردی نایب‌رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، افشین کلاهی رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری اتاق ایران، فرزین فردیس نایب‌رییس کمیسیون اقتصاد نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران، مصطفی درویشی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی اتاق تهران، هاتف خرمشاهی رییس مرکز نوآوری و تحول دیجیتال اتاق تهران و علی ذواشکیانی مدیر اجرایی مدرسه کسب و کار اتاق تهران حضور داشتند.
 
کد مطلب : ۲۷۵۲۷۱
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما