کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ترامپ انجام تراکنش با 8 اپلیکیشن چینی را ممنوع کرد

CNN , 17 دی 1399 ساعت 12:30

دونالد ترامپ دستور در واپسین روزهای خود در سمت ریاست جمهوری، دستور اجرایی ممنوعیت انجام تراکنش با 8 اپلیکیشن چینی را صادر کرد.


 
آی‌تی‌من- دونالد ترامپ روز سه‌شنبه گذشته، با هدف افزایش فشارها به چین، دستوری اجرایی برای ممنوعیت انجام تراکنش با 8 اپلیکیشن چینی را صادر کرد.

این دستور اپلیکیشن‌های Alipay مربوط به Ant Group، QQ شرکت تنسنت و QQ Wallet، اپلیکیشن WeChat Pay و اپلیکیشن‌های CamScanner، SHAREit، VMate و WPS Office را در برمی‌گیرد.

این دستور اجرایی بیان می‌دارد: تداوم فعالیت‌های چین و حزب کمونیست حاکم، برای سرقت یا به دست‌ آوردن اطلاعات افراد آمریکایی، مشخص کرده که قصدی برای استفاده از جمع‌آوری انبوه داده به منظور پیشبرد اهداف اقتصادی و امنیت ملی چین درجریان است.

این دستور، از 45 روز دیگر اجرایی می‌شود؛ یعنی زمانی که دیگر خود ترامپ در کاخ سفید حضور نخواهد داشت.

ترامپ پیش‌تر نیز دستورهای اجرایی را علیه شرکت‌های فناوری چینی صادر کرده بود. یکی از این دستورها مربوط به ممنوعیت دانلودهای وی‌چت در آمریکا بود که یک قاضی فدرال جلوی آن را گرفت. چندین دادگاه فدرال نیز احکامی برای توقف دستور اجرایی دیگر ترامپ علیه اپلیکیشن تیک‌تاک صادر کرده‌اند.

اسکات کندی، مشاور ارشد مرکز مطالعات راهبردی و بین‌المللی در واشنگتن می‌گوید: دولت ترامپ همچنان تنبیه‌هایی را به منظور محدودسازی روابط آمریکا و چین اعمال می‌کند؛ با این امید که چین را به واکنش و تلافی وادارد و به این ترتیب، دست جو بایدن را در بهبود روابط با پکن ببندد.

وی با بیان اینکه این محدودیت‌ها بسیار مخرب است، گفت که باید دید آیا دستور اجرایی یاد شده، عملا اجرا می‌شود یا نه.

به گفته کندی، دولت باید احتمالا این دستور و سایر دستورهای اجرایی صادر شده از سوی ترامپ را بازنگری خواهد کرد؛ ولی اگر این دستور اجرا شود، تبعات بدی برای شرکت‌های آمریکایی خواهد داشت که محصولات و خدمات‌شان را در چین با استفاده از این پلتفرم‌ها به فروش می‌رسانند.




 
 
 


کد مطلب: 275286

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275286/ترامپ-انجام-تراکنش-8-اپلیکیشن-چینی-ممنوع

ITMen
  https://www.itmen.ir