کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با دستور رییس جمهور

کارخانه‌های نوآوری مشهد و شیراز گشایش یافت

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری , 20 دی 1399 ساعت 9:46

حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری دستور افتتاح کارخانه‌های نوآوری در دو استان‌ را با حضور معاون علمی و فناوری صادر کرد.



آی‌تی‌من-  این افتتاح از طریق ویدئو کنفرانس در استان‌های خراسان رضوی و فارس انجام شد. این کارخانه‌ها که با مشارکت و سرمایه‌گذاری فعال بخش خصوصی و حمایت معاونت علمی راه اندازی شدند محلی برای تجمع کسب وکارهای نوپا وشرکت‌های خلاق و تیم‌های نوآور و ارائه خدمات متمرکز به آنها هستند.

برای راه‌اندازی کارخانه نوآوری مشهد که توسط شهرداری مشهد ودر زمینی  در 3.7 هکتار در محل پیشین یکی از کارخانه‌های تولید نوشابه راه‌اندازی شده است احداث شده است. در این کارخانه نوآوری، با در نظر گرفتن 2.7 هکتار فضای سبز، دو سوله نوآوری به مساحت یک هکتار فضایی است تا گروه‌های دانش‌آموخته، جوان و خلاق بتوانند از ایده‌هایشان محصول و خدمت فناورانه حاصل کنند.

در کارخانه نوآوری مشهد، علاوه بر این که 400مترمربع به سالن اجتماعات، 120 مترمربع سالن ارائه، 620 مترمربع فضای کار اشتراکی و بالغ بر 127 مترمربع آزمایشگاه ساخت اختصاص یافته است.

کارخانه نوآوری شیراز نیز در 17 هزار متر مربع زیربنا  با حمایت کارخانجات مخابراتی ایران و حمایت معاونت علمی راه اندازی شده است. کارخانه ظرفیت استقرار 500 استارتاپ، شرکت فناور و شتابدهنده را دارد. میزان اشتغال زایی مستقیم برای 4 هزار و 100 نفر برنامه ریزی شده است.
 


کد مطلب: 275290

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275290/کارخانه-های-نوآوری-مشهد-شیراز-گشایش-یافت

ITMen
  https://www.itmen.ir