کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتحاد شبکه‌های اجتماعی علیه ترامپ

مهر , 20 دی 1399 ساعت 10:00

مشهورترین شبکه‌های اجتماعی در آمریکا حساب‌های دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی ایالات متحده را تعلیق کردند.



آی‌تی‌من-  دونالد ترامپ پنج‌شنبه گذشته، با ارسال پیام‌هایی در توییتر و فیس‌بوک حامیان خود را به اعتراض در برابر کنگره و برگزاری تظاهرات برای اعتراض به آنچه که وی تقلب در انتخابات ریاست جمهوری می‌داند، دعوت کرد. این دعوت به رفتارهای خشونت آمیز طرفداران ترامپ و حتی تسخیر کنگره و تخریب گسترده از سوی آنان انجامید. رئیس جمهور آمریکا در توییت‌های بعدی خود اگر چه خواستار آرامش شد، اما از حامیان خود نخواست که از حضور در کنگره خودداری کنند و حتی آنها را به بازگشت به منازل‌شان دعوت نکرد.

در نتیجه توییتر ابتدا بازنشر و لایک توییت‌های مروج خشونت ترامپ را ممنوع و سپس دسترسی وی به حساب کاربری‌اش را به مدت ۱۲ ساعت تعلیق کرد و هشدار داد اگر ترامپ باز هم قوانین توییتر را نقض کند، این بار حساب کاربری وی به صورت دائمی‌ مسدود می‌شود.

فیس‌بوک هم که تا به حال چندان در برابر ترویج خشونت توسط ترامپ مواضع سختی نگرفته بود، اعلام کرد محدودیت‌های تازه‌ای را علیه دونالد ترامپ اعمال می‌کند. بر این اساس ابتدا اعلام شد که ترامپ تا ۲۴ ساعت حق ارسال هیچ مطلبی را در فیس‌بوک ندارد و اینستاگرام هم که زیرمجموعه فیس‌بوک است همین محدودیت ۲۴ ساعته را علیه ترامپ اعمال کرد. اما ساعاتی بعد و در همان روز پنج‌شنبه، فیس بوک اعلام کرد که ترامپ، تا پایان دوره ریاست جمهوری و حتی احتمالا پس از آن، امکان انتشار محتوا در این شبکه اجتماعی را نخواهد داشت.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک دراین باره نوشت: حذف یا برچسب زدن پست‌های ترامپ در فضای فعلی که ترامپ از فیس بوک برای تحریک خشونت در ساختمان کنگره استفاده می‌کند، دیگر کافی نیست.

زاکربرگ افزود: ما اعتقاد داریم که اجازه دادن به رییس جمهور برای تداوم استفاده از خدمات ما، در شرایط کنونی بسیار خطرناک است. بنابراین، ما مسدودسازی حساب‌های فیس‌بوک و اینستاگرام او را تا زمان نامعلوم و حداقل به مدت دوهفته آینده، تا زمانی که انتقال صلح آمیز قدرت کامل شود، اجرا می‌کنیم.

رئیس جمهور آمریکا قبلاً ویدیویی را نیز در این شبکه‌های اجتماعی ارسال کرده و نتایج انتخابات را جعلی نامیده و حامیان خود را به عنوان افرادی بسیار خاص مورد ستایش قرار داده بود. این ویدیو بعد از مدتی توسط فیس‌بوک به علت نگرانی از تشدید خشونت‌ها در آمریکا حذف شد.
 


کد مطلب: 275299

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275299/اتحاد-شبکه-های-اجتماعی-علیه-ترامپ

ITMen
  https://www.itmen.ir