۰

حذف اپلیکیشن پارلر از اپل و آمازون

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۰
حذف اپلیکیشن پارلر از اپل و آمازون
حذف اپلیکیشن پارلر از اپل و آمازون

آی‌تی‌من- شرکت اپل اپلیکیشن پارلر را از فروشگاه برنامه خود حذف کرد و واحد ابری آمازون تصمیم گرفت از شب یکشنبه میزبانی این شرکت شبکه اجتماعی را قطع کند. 

اپل و آمازون به گوگل پیوستند که روز جمعه با اشاره به تهدید برای آرامش عمومی، این اپلیکیشن را از فروشگاه برنامه گوگل پلی حذف کرده بود.

اپلیکیشن پارلر در صفحه اپل استور، خود را یک شبکه اجتماعی بی طرف با آزادی بیان توصیف کرده که به حمایت از حقوق کاربر متمرکز است. 

این سرویس شبکه اجتماعی در پی اعمال محدودیت‌هایی توسط فیس بوک و توییتر برای مقابله با انتشار محتوای خشونت آمیز، نزد افراد افراطی محبوبیت پیدا کرده است. طبق آمار اپتوپیا، سرویس Parler طی ۹۰ روز گذشته در میان اپلیکیشن‌های رایگان فروشگاه اپ استور اپل در رتبه ۱۸ قرار گرفته است. این اقدام از سوی شرکت‌های فناوری عملا دسترسی راحت پارلر به کاربران تلفن‌های هوشمند را پایان می‌دهد و این شرکت را مجبور می‌کند شرکت جدیدی را برای میزبانی سرویس‌هایش پیدا کند.

اقدام اپل یک روز پس از مهلت ۲۴ ساعته این شرکت به پارلر برای ارایه برنامه‌ای برای مدیریت و فیلتر محتوای خشن صورت گرفته بود. 
این شرکت در نامه‌ای به پارلر یادآوری کرده بود اگر می‌خواهد اپلیکیشنش در فروشگاه برنامه اپل بماند باید تغییراتی در آن صورت دهد. 

پارلر به اپل اعلام کرده بود که هفته‌هاست این محتوا را جدی گرفته و برنامه‌ای برای مدیریت آن پیاده خواهد کرد اما اپل این اظهارات را رد و اعلام کرد ما همچنان شاهد تهدیدهای مستقیم خشونت و درخواست‌ها برای اقدامات آشوب طلبانه هستیم. اقدامات پارلر برای پرداختن به موضوع انتشار محتوای خطرناک در این اپلیکیشن کافی نبوده است.

سرویس وب آمازون هم روز شنبه در نامه‌ای به پارلر تصمیم خود برای تعلیق اکانت این شرکت را اطلاع داد. 

بزرگترین فراهم کننده رایانش ابری اعلام کرد از ۹۸ مورد پست‌های دعوت به آشوب در هفته‌های اخیر مطلع بوده و برنامه‌های پارلر برای اداره محتوایش کافی نبوده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اقدام اپل در حذف پارلر بسیار موثرتر از گوگل است زیرا اندروید گوگل اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها از سرویس‌های دیگر بجز فروشگاه گوگل پلی نصب شوند در حالی که آیفون و آیپد محدودتر هستند.
 
کد مطلب : ۲۷۵۳۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما