کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

صندوق نوآوری بسته صادرات محصولات دانش‌بنیان را تدوین می‌کند

23 دی 1399 ساعت 11:18

به گفته معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی، بسته صادرات محصولات دانش‌بنیان با چند خدمت متفاوت تا پایان سال از سوی این صندوق تدوین می‌شود.



آی‌تی‌من-  سیاوش ملکی‌فر در نشست صندوق نوآوری و شکوفایی با شرکت‌های دانش‌بنیان برتر در حوزه نفت و گاز، از تدوین یک بسته صادراتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: شرکت‌های بزرگتر نیازهای بزرگتر و متنوع‌تری دارند و صندوق نیز تلاش دارد تا در ارایه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان هیچ تبعیضی قائل نشود، بر این اساس شرکت‌ها را از ابتدای تاسیس تا ورود آنها به بازار سرمایه، در مراحل مختلف با ابزارهای مختلف حمایت و همراهی می‌کنیم. در این راستا ابزارهای متناسبی نیز بسته به نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی شده است، به‌طوری‌که در حال حاضر ۶۰ خدمت در سبد خدمات صندوق نوآوری قابل دسترس است. 

ملکی‌فر ادامه داد: این خدمات در حال ارزیابی برای بهبودی و آسیب‌شناسی است و با بازخوردهایی که از شرکت‌های دانش‌بنیان دریافت می‌کنیم، علاوه بر اصلاح خدمات فعلی، خدمات جدیدی نیز به لیست خدمات ما اضافه خواهد شد. در راستای افزایش خدمات توسعه بازارهای بین‌المللی محصولات دانش‌بنیان در نظر داریم تا قبل از سال جدید یک بسته صادراتی با چند خدمت جذاب رونمایی کنیم. در سال جاری بزرگترین پاویون خارجی شرکت‌های دانش‌بنیان با حدود ۳۲ شرکت در نمایشگاه افغانستان برگزار شد و تلاش داریم تا با گسترش روابط خارجی فرصت صادرات بیشتر را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم. همچنین تا پایان سال جاری پایگاه صادراتی ایران در کنیا و ونزوئلا نیز افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی به تاسیس دفتر پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان نیز اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به مشکلاتی که شرکت‌های دانش‌بنیان با نهادها و دستگاه‌های دیگر دارند، با تقاضای مکتوب از صندوق نوآوری و شکوفایی، دفتر مجازی پیگیری مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب ضوابط، چالش‌های آنها را پیگیری می‌کند. شرکت‌ها می‌توانند از طریق ایمیل info@inif.ir و یا شماره فاکس ۴۲۱۷۰۱۱۵ درخواست مکتوب خود را برای پیگیری ارسال کنند.

نوتاش، مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در این نشست از افزایش سقف ضمانت‌نامه‌های بانکی و حد اعتباری ضمانت‌نامه خبر داد و گفت: هفته گذشته سقف ضمانت‌نامه‌ها افزایش پیدا کرده است و متقاضیان می‌توانند تقاضای خود را از طریق سامانه غزال در بخش درخواست ضمانت‌نامه ثبت کنند. به گفته وی، حد اعتباری ۲ تا ۳ هفته برای پروسه ارزیابی زمان می‌برد و برای ضمانت‌نامه‌های موردی برای قرارداد نیز، حداکثر ظرف ۴ تا ۵ روز ضمانت‌نامه صادر می‌شود. بر اساس اعلام روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، نوتاش در مورد تسهیلات همزمان توضیح داد که هر شرکت می‌تواند تا سقف ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات همزمان از صندوق نوآوری دریافت کند و اگر سقف پر شده باشد، نمی‌تواند از تسهیلات دیگری استفاده کند. تسهیلات لیزینگ و سرمایه در گردش برای یک قرارداد و محصول به‌صورت همزمان داده نمی‌شود که اگر تقاضای تسهیلات لیزینگ و سرمایه در گردش برای قراردادها و محصولات متفاوتی باشد، این کار امکانپذیر است.
 


کد مطلب: 275342

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275342/صندوق-نوآوری-بسته-صادرات-محصولات-دانش-بنیان-تدوین-می-کند

ITMen
  https://www.itmen.ir