۰

تعدد سامانه‌ها مانعی در اجرای نسخه الکترونیکی

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۰
تعدد سامانه‌ها
 مانعی در اجرای
 نسخه الکترونیکی
تعدد سامانه‌ها مانعی در اجرای نسخه الکترونیکی

آی‌تی‌من-  محمد جهانگیری درباره اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی بیان کرد: اقدامات خوبی در زمینه نسخه‌نویسی الکترونیکی انجام شده و بسترهای فنی تقریبا آماده است، اما در زمینه فرآیند و اجرا مشکلاتی وجود دارد. سال‌ها پایلوت این طرح انجام و نتایج خوبی کسب شده است. نسخه‌نویسی الکترونیکی باید توسط پزشک انجام شود و در نتیجه باید نیازمندی‌های پزشکان را نیز در این زمینه در نظر بگیریم.
وی ادامه داد: در این زمینه آگاهی رسانی خوبی انجام نشده و از طرفی برخی زیرساخت‌ها مثل سامانه‌ها مشکلاتی دارد و باید ادغام شود. وقتی پزشک می‌خواهد با چند سامانه بیمه‌ای کار کند، دشوار است. یک پارچه شدن سامانه‌ها باید انجام شود تا پزشک با یک سامانه کار کند. البته همکاری‌هایی در این زمینه در حال انجام است که سامانه‌ها با یکدیگر تبادل اطلاعات کنند.
معاون سازمان نظام پزشکی گفت: مشکلات سخت افزاری هم وجود داشته که امیدواریم به زودی رفع شود. برخی مشکلات در زمینه کدینگ هم مطرح بود که تا حد زیادی برطرف شده است. جهانگیری افزود: نسخه‌نویسی الکترونیکی فقط در یک مقطع زمانی اجرا نمی‌شود و نیازمند آموزش و تداوم است تا به مرور توسعه پیدا کند. معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی اظهار کرد: بزرگترین مشکل نسخه‌نویسی الکترونیکی، تعدد سامانه‌ها و اطلاع رسانی و آموزش غیرکافی است. البته سازمان نظام پزشکی در زمینه اطلاع رسانی و آموزش مناسب با سازمان‌های بیمه گر همکاری می‌کند. محمد مهدی ناصحی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نیز در نشست خبری اخیر خود در زمینه نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی گفت: نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی پیشرفت کرده و نیازمند همکاری پزشکان و حوزه‌های مختلف است تا به نتیجه بهتری برسیم و مشوق‌هایی در نظر گرفتیم و پرداخت‌های الکترونیکی به موقع شده و پایان هر ماه، پرداخت الکترونیکی نسخه‌ها انجام می‌شود و از ابتدای بهمن نیز پرداخت ویزیت در پایان همان روز انجام خواهد شد. تفاوت پرداختی‌ها نیز با همکارانی که با نظام الکترونیکی همکاری ندارند، حداقل ۶ ماه خوهد بود و کسانی که از نظام الکترونیکی استفاده می‌کنند، از این فرصت بهره‌مند خواهند شد.
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۵۳۴۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما