۰
با حضور فعالان حوزه پرداخت کشور رقم می‌خورد

رونمایی از زیرساخت «کیان» در نمایشگاه تراکنش ایران

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۵
رونمایی از زیرساخت «کیان» در نمایشگاه تراکنش ایران
رونمایی از زیرساخت «کیان» در نمایشگاه تراکنش ایران

آی‌تی‌من- محمدجواد رجائیان گفت: زیرساخت هم‌پذیرندگی کیف پول‌های موبایلی ایران که با عنوان اختصاری «کیان» از آن نام می‌بریم، در ششمین دوره نمایشگاه تراکنش ایران با حضور مقامات و مسوولان کشوری رونمایی خواهد شد. سازمان فاوا شهرداری مشهد در این نمایشگاه که روزهای امروز 23 و فردا 24 دی‌ماه جاری در تهران برگزار می‌شود، حضور داشته و دستاوردهای خود در زمینه شیوه‌های نوین پرداخت را معرفی خواهد کرد.

وی افزود: موضوع محوری این رویداد با عنوان 2020 ITE در سال جاری، «اکوسیستم بانکداری و پرداخت دیجیتال» است و طی آن موضوعات تخصصی همچون نئوبانک‌ها، کیف پول الکترونیکی‌، هویت و تحول دیجیتال، چالش بورسی شدن استارتاپ‌ها و خلاء‌های نوآوری در صنعت بانکداری و پرداخت به بحث گذاشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد با بیان ‌پیش‌زمینه‌های طراحی زیرساخت «کیان» افزود: با گسترش شیوه‌های نوین پرداخت و به ویژه کیف پول‌های موبایلی در کشور، امروزه خلأ ناشی از عدم وجود یک زیرساخت یکپارچه برای اپلیکیشن‌های فعال در این زمینه، بیش از پیش احساس می‌شود.

رجائیان گفت: هرچند تعدد کیف پول‌های موبایلی در کشور و روند رو به افزایش آنها، سبب رشد این عرصه در کشور خواهد بود، اما پراکندگی و عدم انسجام آنها می‌تواند شهروندان و کاربران را در فرایند استفاده از آنها دچار سردرگمی و مشکلاتی نماید؛ کما اینکه ضرورت استفاده از کیوآرکدهای متعدد در مراکز پذیرنده از همین دست مسائل است.

وی با تاکید بر لزوم اسقرار فرایندهای تسهیل‌کننده برای تشویق جامعه به استفاده از شیوه‌های نوین پرداخت گفت: با توجه به خلأ موجود در این حوزه، زیرساخت هم‌پذیرندگی کیف پول‌های موبایلی کشور با عنوان «کیان» می‌تواند به عنوان یک راهکار بنیادی، سبب همگرایی و انسجام اپلیکیشن‌های فعال در این عرصه شود و بستر لازم برای گرایش بیشتر عموم به این زمینه را فراهم آورد. این زیرساخت نه تنها در مشهد، بلکه در تمامی سطح کشور و برای همه افراد جامعه قابل استفاده بوده و ظرفیت بالایی برای گسترش حوزه خدمات مالی در طراحی آن پیش‌بینی شده است.

بر اساس این گزارش در حال حاضر این سرویس در شهر مقدس مشهد در زمینه‌های پرداخت موبایلی مترو، تاکسی و بی‌آرتی، همچنین شارژ پلاک خودرو و پرداخت عوارض خودرو فعال شده است.
کد مطلب : ۲۷۵۳۴۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما