۰
در قبال سپردن چک وثیقه با ظهرنویسی دو ضامن

وام ۵۰۰ میلیون تومانی به شرکت‌های فناوری اطلاعات پرداخت می‌شود

تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۸
وام ۵۰۰ میلیون تومانی به شرکت‌های فناوری اطلاعات پرداخت می‌شود
وام ۵۰۰ میلیون تومانی به شرکت‌های فناوری اطلاعات پرداخت می‌شود

آی‌تی‌من- فرهاد سنجری فرد؛ مدیرکل دفتر همکاری‌های فرا سازمانی سازمان فناوری اطلاعات گفت: بر اساس سیاست‌های دبیرخانه تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات که مسوولیت آن را سازمان فناوری اطلاعات ایران به عهده دارد، با هدف تسریع و تسهیل در فرآیند اعطای وام، تغییراتی در چگونگی اخذ و تأمین وثیقه‌های متقاضیان تسهیلات ایجاد شد. وی گفت: با توجه به تحلیل بازخوردهایی که در بازه زمانی اعطای وام از متقاضیان صورت گرفته بود، مقرر شد از این پس اعطای وام تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان با اخذ یک چک ظهر نویسی شده توسط دو ضامن امکان‌پذیر شود و مورد تأیید قرار گیرد.

سنجری ادامه داد: به طور کلی وثیقه‌های تسهیلات وجوه اداره شده دارای دو سطح است که پیش از این روال چنین بود که سطح یک آن تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان و با یک چک با ظهرنو یسی دو ضامن و سطح دو آن از ۳۰۰ میلیون تومان به بالا با سپردن وثیقه ملکی، ضمانت‌نامه بانکی و یا قرار دادن سهام شرکت‌ها نزد بانک عامل تسهیلات اعطا می‌شد.

به گفته وی، اما تأمین وثیقه برای شرکت‌های خرد و نوپا که توانایی کافی جهت تأمین آن نداشتند، چالش‌هایی را ایجاد می‌کرد که باعث عدم توفیق آنها در اخذ وام و انتظار در پشت سد تأمین وثیقه می‌شد. لذا با پیشنهاد دبیرخانه و تصویب کارگروه تخصصی تسهیلات وجوه اداره شده و در نهایت ابلاغ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مصوب شد سطح یک وثیقه‌ها از مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یابد که می‌توان آن را خبر خوشحال کننده‌ای برای شرکت‌های متقاضی وام تعبیر کرد.
 
مرجع : سازمان فناوری اطلاعات
کد مطلب : ۲۷۵۳۹۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما