۰

مناقصات شهرداری تمام ‌الکترونیکی شد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۱
مناقصات شهرداری تمام ‌الکترونیکی شد
مناقصات شهرداری تمام ‌الکترونیکی شد

آی‌تی‌من- محمد فرجود، با بیان ویژگی‌های جدید در سامانه معاملات شهرداری تهران، افزود: با عملیاتی شدن فاز جدید این سامانه تمامی‌مراحل از انتشار آگهی تا دریافت و بارگذاری اسناد و مدارک لازم جهت شرکت در مناقصات و مزایده‌ها و همچنین برگزاری کمیسیون‌های معاملاتی و نیز صورت‌جلسه‌ها تماماً به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

وی با بیان اجرای آزمایشی برگزاری الکترونیکی کمیسیون معاملات در سازمان فاوا افزود: در فرآیند تمام‌الکترونیک کمیسیون معاملات، پیمانکاران متقاضی شرکت در مناقصه‌ها باید یک‌بار گواهی امضای الکترونیکی صاحبان امضا و مهر سازمانی خود را با مراجعه به سامانه مرکز صدور گواهی الکترونیکی میانی عام، ثبت‌نام و سپس جهت دریافت به دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر اسناد رسمی‌منتخب مراجعه کنند و پس از آن می‌توانند اسناد مناقصه را به‌صورت الکترونیکی امضا و مهر نمایند و در سامانه معاملات شهرداری بارگذاری کنند.

فرجود، یک ویژگی مهم این سامانه را رمزگذاری و امضای پاکت قیمت دانست. در این فرآیند، پاکت قیمت، با یک رمز ویژه توسط پیمانکاران رمزنگاری می‌شود و صرفاً با توکن خاصی که در اختیار کمیسیون‌های معاملات شهرداری قرار دارد، قابلیت گشایش می‌یابد و اطلاعات قیمت‌های پیشنهادی در سامانه وارد شده و کمیسیون بر اساس محاسبات سیستمی‌همچون محاسبات قیمت عادله و ظرفیت آزاد پیمانکار، اقدام به تعیین برنده می‌کند. وی گفت: تمامی‌فرآیندهای پس از برگزاری کمیسیون نیز مانند انعقاد قرارداد، دستور کار، بازدید، صورت‌جلسات و صورت‌وضعیت و هم‌چنین معاملات غیر قراردادی در سامانه جامع معاملات پیش‌بینی شده است.

پیمانکاران می‌توانند برای دریافت اطلاعات و آموزش‌های لازم در خصوص سامانه معاملات شهرداری تهران به نشانی business.tehran.ir مراجعه کنند.
 
کد مطلب : ۲۷۵۴۷۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما