۰
بیانیه کمیسیون تأمین کالا و تجهیزات فناوری اطلاعات سازمان نصر تهران

اختلاف نظرها باید درون سازمان نصر حل شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۸
اختلاف نظرها باید 
درون سازمان نصر حل شود
اختلاف نظرها باید درون سازمان نصر حل شود

آی‌تی‌من- متن کامل بیانیه کمیسیون مذکور به این شرح است: « متاسفانه پس از گذشت هفته‌ها از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان در تهران، تب و تاب و حواشی و التهابات غیرعادی برای انتخابات یک تشکل صنفی فرو ننشسته و در پی شکایات طرح شده توسط بعضی از نامزدها، مکانیزم حل اختلاف داخل صنفی نیز عملا مورد احترام و تبعیت کامل بعضی طرفهای اختلاف قرار نگرفته و تنش و دوگانگی در اعضای سازمان به طرز بی‌سابقه‌ای بالا گرفته است. 

ما اعضای کمیسیون تأمین سازمان مایلیم در این رابطه توجه همکاران صنفی عضو سازمان را به موارد زیر جلب کنیم:

۱- احترام به همه نهادهای قانونی سازمان و همچنین منتخبان تأیید شده توسط این نهادها امری واجب و برای حفظ کیان سازمان حیاتی است. همانگونه که مشارکت در فعالیت‌های انتخاباتی، بحث‌ها و مناظره‌ها و انتقادها در دوره انتخابات از مهمترین اختیارات هر عضو و نشان از پویایی صنف است، پس از پایان انتخابات نیز کمک به بازگشت روند عادی و تمرکز بر مسائل و معضلات عمومی صنف وظیفه‌ای غیرقابل کتمان برای همه اعضای صنف اعم از منتخبین هیأت مدیره، اعضای کمیسیون‌های سازمان و نیز یکایک آحاد صنف است. 
همچنین حرکت در جهت خلاف مصوبات مجمع عمومی و هیأت نظارت بر انتخابات که راه‌حل قانونی درون صنفی برای رسیدگی به شکایات و تخلفات است، از دیدگاه این کمیسیون امری مذموم و نابخشودنی است.

۲-   بیشتر نامزدهای انتخابات این دوره از ماه‌ها قبل در فعالیت‌های تبلیغی و شعارهای خود عزم راسخشان را به تلاش در جهت ارتقاء اعتبار سازمان، وحدت و انسجام اعضا و تحکیم برادری‌ها و... اعلام کرده‌اند. 

با این وجود و با کمال تأسف، در این چند هفته بعد از انتخابات این عزم راسخ را بسیار به ندرت در رفتار و گفتار این عزیزان - چه انتخاب شده و چه انتخاب نشده - دیده‌ایم و چنین رفتارهایی باعث دلسردی بسیار شده است.

۳-  این  مقدار هیاهو و تلاش بعضاً غیراخلاقی برای پیروزی در انتخابات یک تشکل صنفی که قاعدتا مدیران منتخب آن به صورت داوطلبانه و بدون چشم داشت به منافع مادی شخصی و یا شرکتی خود قرار است بخشی از وقت با ارزش خود را مصروف تأمین منافع عمومی صنف کنند بسیار عجیب و غیرمنتظره است. 

دیدن چنین رفتارهای غیرمنطقی، ناگزیر شایعاتی را باورپذیر می‌کند که نکند در جلوس بر صندلی مدیریت تشکل‌ها منافعی نهفته است که با همه مشکلات موجود در صنف ما، این افراد فعال در حوزه آی‌تی را وادار کرده که برای رسیدن به این صندلی، اینچنین به هر وسیله‌ای چنگ بزنند!؟

۴-  عضویت در هیأت مدیره سازمان متاعی نیست که رسیدن یا نرسیدن به آن توجیه‌کننده هر نوع رفتار ناپسند مغایر اخلاق چه پیش یا پس از انتخابات باشد. 

متأسفانه به نظر می‌رسد گروه‌بازی‌هایی که از مدتها قبل در انتخابات سازمان رایج شده، عملاً به استقلال رأی و لزوم تضارب آرا در داخل هیأت مدیره آسیب و خدشه جدی وارد آورده و شایسته‌سالاری در سپردن مسوولیت‌ها جای خود را به رفیق‌بازی داده است. 

جای تأسف است که چنین رفتارهایی شائبه برخورداری از منافع شخصی از کرسی‌های هیأت مدیره را در بین اعضای محترم صنف دامن زده است. 

۵-  سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تأسیس شده است تا تنظیم روابط داخلی و ضوابط فعالیت حرفه‌ای حوزه تخصصی فناوری را به جای دولت و نهادهای حاکمیتی دیگر، توسط خود صنف بر عهده گیرد. 

چگونه است که بعضی حتی نظارت بر انتخابات داخلی صنف را توسط خود صنف بر نمی‌تابند؟

حل اختلاف برای موضوع ساده‌ای همچون اینکه چه کس یا کسانی می‌توانند برای سه سال آتی خدمتگزار این صنف باشند فقط و فقط باید در داخل صنف و با مکانیزمهای پیش‌بینی‌شده در داخل سازمان صورت گیرد. 

هر گونه تلاشی غیر از این، قطعاً نزد آحاد صنف به عنوان تیشه‌ای بر ریشه اعتبار یک نهاد صنفی تلقی شده و این رفتار - مخصوصا از طرف شخص یا اشخاصی که خود را شایسته راهبری و مدیریت صنف می‌دانند - غیرقابل قبول و محکوم است.
 
کد مطلب : ۲۷۵۴۸۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما