۰
دبیر ستاد هوشمندسازی معاونت علمی:

فعالیت هکرهای کلاه سفید ایرانی قانونی می‌شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹
فعالیت هکرهای کلاه سفید ایرانی قانونی می‌شود
فعالیت هکرهای کلاه سفید ایرانی قانونی می‌شود

آی‌تی‌من-  هکر کلاه سفید ( White Hat Hacker) به آن دسته از هکرهایی گفته می‌شود که نقاط ضعف سیستم‌های رایانه‌ای را تست و شناسایی می‌کنند اما نیت خرابکارانه ندارند و هدفشان نشان دادن ضعف سیستم‌های امنیتی شبکه‌های کامپیوتری به سازمان‌ها است.

مهدی محمدی با بیان اینکه قصد این است که متخصصان حوزه امنیت رایانه و هکرهای کلاه سفید به صورت قانونی در کشور فعالیت کنند، گفت: با اعلام این فراخوان، علاوه بر احراز هویت و شناسنامه‌دار شدن فعالیت این متخصصان، امکان بازاریابی و جذب این افراد از طریق شرکت‌هایی که نیاز به متخصص امنیت دارند، فراهم می‌شود. وی با بیان اینکه تاکنون هکرها به صورت غیرقانونی در کشور فعال بوده‌اند، گفت: با اعلام این فراخوان، شاهد احراز هویت هکرهای قابل اعتماد خواهیم بود و برای این فعالیت، یک بازار کسب و کار ایجاد می‌شود. به این ترتیب که ارتباط هکرها با شرکت‌هایی که به متخصص تست نفوذ نیاز دارند برقرار می‌شود و ما نیز در حوزه‌هایی که از نظر امنیت اطلاعات برایمان دارای اهمیت است، از این متخصصان استفاده می‌کنیم.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد هکرهای فعال در کشور وجود ندارد اما به نظر می‌رسد که تعداد زیادی از متخصصان در این حوزه فعالیت می‌کنند، ادامه داد: حتی شواهد نشان می‌دهد که بسیاری از این هکرها، به بیرون از کشور خدماتی می‌دهند و اقدامات بین‌المللی خوبی انجام داده‌اند. بر این اساس برای آنکه این شخصیت‌ها که اغلب حقیقی هستند به مشکلات امنیتی برخورد نکنند، قصد داریم که فعالیت آنها را شناسنامه دار کنیم. محمدی تاکید کرد: با این وجود، شاهد شکل‌گیری یک دیتابیس از هکرهای قابل اعتماد در کشور خواهیم بود که می‌توانند به حل مسائل امنیتی سامانه‌های دولتی و خصوصی کمک کنند. وی گفت: در دنیا نیز هکر بودن یک شغل محسوب می‌شود اما در ایران تاکنون این ظرفیت‌ها شناسایی نشده و این فعالیت‌ها نیز ساماندهی نشده تا هکرها در مظان اتهام نباشند.
 
مرجع : مهر
کد مطلب : ۲۷۵۴۹۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما