کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس:

توان تولید ۳ میلیون تبلت را داریم

خانه ملت , 11 بهمن 1399 ساعت 11:41

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با تأکید بر ضرورت بهره‌گیری از توانمندی‌های داخلی و ایمن‌سازی فضای مجازی جهت حضور دانش آموزان در این فضا، گفت: با وجود اینکه تاکنون وزارت ارتباطات در این خصوص اقدامی‌انجام نداده اما برخی دستگاه‌های فعال در این حوزه نسبت به تولید حداقل ۳ میلیون تبلت دانش آموزی در داخل کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.



آی‌تی‌من-  احمدحسین فلاحی با بیان اینکه آموزش مجازی دارای ایرادات متعددی است که کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس طی چندین نشست به آسیب‌ها و مشکلات آموزش مجازی پرداخته است، عنوان کرد: بر اساس گزارشی که از جانب مسوولان آموزش و پرورش ارایه شد، قریب به 500 میلیارد تومان هزینه شبکه شاد است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی‌ادامه داد: افزون بر هزینه‌ای که آموزش مجازی به آموزش و پرورش و خانواده‌ها تحمیل می‌کند، بر اساس گزارش پلیس فتا، تشویق دانش آموزان برای حضور در فضای مجازی آسیب‌‌هایی را نیز به دنبال داشته است.

وی با بیان اینکه حضور گسترده دانش آموزان در فضای مجازی که هیچ رده بندی سنی در آن رعایت نمی‌شود، قطعا آسیب به دنبال داشته است، گفت: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تأکید دارند که ستاد ملی کرونا برای حوزه‌ای که کمیسیون آموزش به صورت تخصصی به جزئیات آن ورود کرده است، نباید تعیین تکلیف کند.

فلاحی با تأکید بر اینکه آموزش حضوری باید در مدارس مناطق آبی و مدارس با جمعیت پایین از سر گرفته شود، گفت: اتفاقا این مناطق، همان مناطقی است که در آن حوزه‌ها کمبود لوازم و تجهیزات آموزش مجازی (تبلت و تلفن همراه هوشمند) و زیرساخت‌های آموزش مجازی مانند آنتن دهی اینترنت ضعیف است.

فلاحی تأکید کرد: در عین حال کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد به تقویت آموزش مجازی در کنار آموزش حضوری ایمن است و  از همان شهریورماه نامه‌ای خطاب به رییس جمهور درباره ضرورت توزیع سیم‌کارت‌های دانش آموزی رایگان ارسال شد که باوجود ابلاغ این دستور به وزارت ارتباطات، اما هنوز اقدامی‌از جانب این وزارتخانه صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین اعضای کمیسیون بر تهیه تبلت داخلی تأکید دارند و طبق استعلامی‌که در نشست کمیسیون آموزش از دستگاه‌های فعال در این حوزه گرفته شد، توانایی تولید 3 میلیون تبلت داخلی در کشور برای استفاده دانش آموزی وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: برای دسترسی دانش آموزان مناطق محروم به تجهیزات آموزشی، کمیسیون تلفیق رقمی‌را برای  این حوزه در نظر گرفته است که کمیسیون آموزش این رقم را کافی نمی‌داند و معتقدیم این عدد باید در صحن مجلس افزایش پیدا کند.


کد مطلب: 275513

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275513/توان-تولید-۳-میلیون-تبلت-داریم

ITMen
  https://www.itmen.ir