۰

چالش‌های امنیت سایبری در سال 2021

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۱
چالش‌های امنیت سایبری در سال 2021
چالش‌های امنیت سایبری در سال 2021

آی‌تی‌من- کسپرسکی برای اینکه بیشتر از چالش‌های کرونایی درسال 2020 بداند، از 5266 فرد فعال در حوزه آی‌تی در 31 کشور نظرسنجی کرده است. پاسخ‌دهندگان در مورد تهدیدهایی که با آن‌ها مواجه شدند، هزینه‌های ریکاوری رخدادهای سایبری و شرایط فعلی امنیت سازمان‌ها گفتند. در ادامه چالش‌های امنیت سایبری در سال 2021 مورد بررسی قرار گرفته است.

 دپارتمان‌های آی‌تی خلاقیت به خرج دهند
گرچه تعداد حملات سایبری همچنان رو به افزایش است اما بودجه‌های امنیتیِ مخصوص دپارتما‌ن‌های آی‌تی به طور کلی کاهش پیدا کرده است.

در سال 2020، هزینه‌ای که شرکت‌های بزرگ (با 1000 کارمند یا بیشتر) برای امنیت سایبری صرف می‌کردند در مقایسه با سال ماقبل به طور متوسط تا 26 درصد کاهش یافت.

 در بخش SMB (کسب و کارهای کوچکی که بین 50 تا 999 کارمند دارند) بودجه‌های آی‌تی نیز حدود 10 درصد کاهش یافته است.

همچنین هزینه‌های دپارتمان‌های آی‌تی و امنیت اطلاعات در ادامه نیز روند نزولی طی خواهد کرد. به بیانی دیگر، تیم‌های آی‌تی باید با کمترین خود، بالاترین بازدهی را داشته باشند.

  امنیت محیطی در آستانه‌ کمرنگ شدن
نرم‌افزارهای شرکت جای خود را به کامپیوترهای خانگی و اسمارت‌فون‌های شخصی داده‌اند؛ بنابراین شرکت‌ها دیگر نمی‌توانند خیال‌شان از این بابت راحت باشد که شبکه‌ سازمانی‌شان امن بوده و از محیط خطرناک بیرونی جدا شده است. طبق گفته‌ متخصصان، بهترین استراتژی محافظتی برای شرکت‌ها بازرسی امنیت سایبری و تأیید محیط‌های کاری کارمندان خواهد بود.

 آموزش کارمندان باید منسجم باشد
کارمندانی که مجبور شده‌اند دورکاری کنند نمی‌توانند همیشه بر امنیت سازمانی متکی باشند و هر زمان مشکلی پیش آمد از متخصصان آی‌تی کمک بگیرند. از این رو آن‌ها بیش از هر زمان دیگری باید در خصوص تهدیدهای سایبری و اینکه چطور می‌شود از گزند این تهدیدها مصون ماند اطلاعات و دانش داشته باشند. آموزشی که می‌بینند باید نظام‌مند و مسنجم باشد و برگزاری چند سمینار کفایت نخواهد کرد.

 برون‌سپاری به کاهش هزینه‌های منابع انسانی کمک می‌کند
تهیه‌ سیاهه‌ای از خبره‌ترین متخصصان امنیت سایبری برای هر نوع شرکتی با هر اندازه‌ای، ازSMB ها گرفته تا بزرگ‌ترین سازمان‌ها، هزینه‌های سنگینی در پی دارد. از این رو، MSSP‌ها (ارائه‌دهندگان سرویس امنیتی مدیریت‌شده) اکنون بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده‌اند.

  خدمات ابری از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار خواهد شد  
به نقل IDG، هزینه‌های خدمات ابری در سال 2021 حدود 32 درصد بودجه‌های آی‌تی را به خود اختصاص خواهد داد؛ از این رو باید بر امنیت پلت‌فرم‌ها نظارت داشت. متخصصان قویاً توصیه می‌کنند که ابزارها برای تحلیل اقدامات کارمندان (از جمله استفاده از نرم‌افزارهای طرف‌سوم غیرمجاز و خدمات ابری) به خدمت درآیند و اموری که روی دستگاه‌های موبایل شخصی انجام می‌گیرد، شفاف‌سازی شود. ترندهای 2020 در سال 2021 نیز ادامه خواهد داشت و 75 درصد افراد حرفه‌ای در سراسر جهان می‌گویند قرار است بعد از اتمام همه‌گیری کرونا، در مورد ارتبطات‌شان با اداره تجدید نظر کنند.

 
مرجع : کسپرسکی آنلاین
کد مطلب : ۲۷۵۵۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما