کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مدودف: روسیه برای قطع ارتباط با اینترنت آماده است

مسکو تایمز , 13 بهمن 1399 ساعت 19:09

به گفته رییس جمهور سابق روسیه، این کشور هم از نظر فناوری و هم قانونی، آماده قطع ارتباط با اینترنت جهانی در صورت لزوم است.


 
آی‌تی‌من- دیمیتری مدودف امروز (دوشنبه) ضمن بیان اینکه روسیه قادر به ایزوله کردن  اینترنت خود از وب‌جهانی است، تاکید کرد که دلیلی برای این کار نمی‌بیند؛ زیرا این یک تیغ دولبه است.

مدودف که هم اکنون نایب رییس شورای امنیت روسیه است، گفت: آمریکا، حق کنترل اینترنت را در دست خود نگه‌ داشته که در نتیجه، اگر اتفاق عجیبی بیفتد، امکان دارد به قطع دسترسی روسیه به اینترنت جهانی بینجامد.

وی با بیان اینکه امکان قطع ارتباطات روسیه با شبکه تبادلات بانکی سوییفت نیز وجود دارد، گفت: بنابراین ما باید حتی سیستم باید سیستم تبادل اطلاعات خودمان را نیز راه‌اندازی کنیم تا اگر اتفاقی ناگهانی افتاد، قادر به تبادل پیام‌های الکترونیکی‌مان باشیم.

این اظهارات مدودف در حالی بیان  می‌شود که اعتراضات گسترده‌ای در بیش از یکصد شهر روسیه  در دو هفته اخیر جریان داشته است. این اعتراضات، پس از دستگیری آلکسی ناوالنی، منتقد دولت، و انتشار تحقیقات او درباره خانه‌ای اشرافی که ادعا شده بود متعلق به ولادیمیر پوتین است، آغاز شد. ویدیوی او در یوتیوب که درباره این خانه اشرافی منتشر شد، تا کنون بیش از 100 میلیون بازدید داشته است.

هفته گذشته، رگولاتوری ارتباطات روسیه اعلام کرد که 7 شبکه اجتماعی به دلیل حذف نکردن ویدیوهایی که مردم را به تظاهرات تشویق می‌‌کنند، جریمه خواهند شد.

گفتنی است که قانون «اینترنت مستقل» در سال 2019 در روسیه تصویب شده که به دولت اجازه قطع ارتباط با وب را می‌دهد. البته بسیاری از کارشناسان، در مورد توانایی روسیه برای این کار از نظر تکنولوژیکی، تردید دارند.

 


کد مطلب: 275549

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275549/مدودف-روسیه-قطع-ارتباط-اینترنت-آماده

ITMen
  https://www.itmen.ir