کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از سوی پلیس فتا

کارزار مردمی کودکان سایبری راه‌اندازی شد

فارس , 14 بهمن 1399 ساعت 11:41

فرمانده ناجا گفت: برخورد با اوباش‌پروری،خرید و فروش سلاح، کالا و اقلام ممنوعه، قمار و شرط بندی آنلاین باید همواره در دستور کار پلیس فتا قرار بگیرد.



آی‌تی‌من-  سردار حسین اشتری فرمانده ناجا درهمایش سراسری روسای پلیس فتا، استان‌ها و معاونان حوزه مرکزی اظهارداشت: امروز پلیس فتا حائز جایگاه بسیار خوبی در کشور است و شاهد روند رو به رشد و توسعه این پلیس هستیم و با توجه به اهمیت و حساسیت ماموریت‌های این پلیس طی چند سال اخیر در اولویت تقویت از لحاظ منابع تجهیزاتی و اعتباری بوده و این مهم ادامه خواهد داشت.

سردار اشتری با بیان شیوع ویروس کرونا در جهان مطرح کرد: با شیوع ویروس کرونا شاهد کوچ بسیاری از مردم از فضای حقیقی به فضای مجازی هستیم در واقع بهره مندی از فضای مجازی در حال توسعه بوده و شایسته است که همراه با این تحولات و اتفاقات، فضای مجازی در کشور به گونه ای مدیریت شود که دچار آسیب نشویم.

وی با تاکید بر لزوم تهیه برآورد از وضعیت پنج ساله پیش روی فضای سایبری کشور و برنامه‌ریزی در این حوزه خاطر نشان کرد: ما صاحب دانش و تجربه قابل قبولی در حوزه فتا هستیم و باید ضمن بهره‌مندی از ظرفیت‌های موجود، توانمندی‌هایمان را در این حوزه ارتقاء ببخشیم و به وضعیت موجود اکتفا نکنیم.

سردار اشتری با بیان اینکه امروز پلیس فتا در 268 نقطه از کشور فعال است، تاکید کرد: لازم است که در بازه زمانی 3 ساله گستردگی فعالیت پلیس فتا در نقاط مختلفی از کشور حداقل به 500 نقطه برسد.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت فضای مجازی گفت: تقویت پلیس فتا همواره از اولویت‌های ماموریتی نیروی انتظامی بوده است و این پلیس باید با توسل به نوآوری و ابتکار عمل همراه با بهره مندی از دانش و فناوری‌های روز، دستاوردهای خود را ارتقاء دهد.

اشتری با تاکید بر لزوم رصد هوشمندانه وقایع و تحرکات فضای مجازی توسط پلیس فتا ادامه داد: استفاده و بهره‌مندی از فضای مجازی باید در بستری امن محقق شود، به گونه‌ای که خانواده‌ها دغدغه ای در حوزه استفاده فرزندانشان از فضای مجازی نداشته باشند، البته تحقق این مهم با راه اندازی اینترنت ملی و شبکه‌های اجتماعی بومی محقق می شود.

وی بر لزوم اطلاع رسانی دقیق توام با آموزش‌های همگانی در حوزه ماموریت‌های پلیس فتا تاکید کرد و ادامه داد: احصای آسیب‌ها و تهدیدات در این حوزه و اقدام در راستای ارتقاء آگاهی عمومی می تواند گامی در راستای کاهش حوادث باشد، البته باید خلاء‌های قانونی در حوزه سایبری احصاء و برای رفع آنان با هماهنگی مراجع ذی ربط تلاش کنیم ؛ باید مجازات جرم در فضای مجازی بازدارنده باشد. 

گفتنی است، در پایان این همایش از دو طرح پویش مردمی کودکان سایبری و طرح فرهنگ یاران سایبری با هدف توسعه اقدامات پیشگیرانه اجتماعی در حوزه سایبری، ارتقای دانش و مهارت در این حوزه رونمایی شد.


کد مطلب: 275553

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275553/کارزار-مردمی-کودکان-سایبری-راه-اندازی

ITMen
  https://www.itmen.ir