۰
در سه ماهه سوم امسال

جف بیزوس مدیریت عاملی آمازون را واگذار می‌کند

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۹
جف بیزوس مدیریت عاملی آمازون را واگذار می‌کند
جف بیزوس مدیریت عاملی آمازون را واگذار می‌کند
 
آی‌تی‌من- پس از کنار رفتن بیزوس در سه ماهه سوم سال جاری، اندی جسی (Andy Jassy) که هم‌اکنون مدیر ارشد خدمات وب آمازون است، به جای وی در پست مدیریت عاملی قرار خواهد گرفت.

واحد خدمات وب آمازون، مسوولیت خدمات ابری این شرکت را برعهده دارد.

بیزوس که یکی از ثروتمندترین افراد جهان است، پس از کنار رفتن از مدیریت عاملی آمازون، در سمت رییس اجرایی در هیات مدیره شرکت قرار خواهد گرفت.

بیزوس از سال 1995 تا کنون مدیرعامل آمازون بوده است و تبدیل این شرکت از یک کتابفروشی آنلاین به غول 1.7 تریلیون دلاری جهانی در زمینه خرده فروشی و لجستیک در دوره او رخ داده است.

جف بیزوس در نامه‌ای که به این منظور خطاب به کارکنان آمازون منتشر کرد، گفت که از این تغییر مسوولیت هیجان‌زده است.

وی مدیرعامل آمازون بودن را یک مسوولیت سنگین و نیازمند توجه بسیار دانست و نوشت: وقتی شما چنین مسوولیتی دارید، توجه به هر چیز دیگری دشوار خواهود بود.

بیزوس افزود: من به عنوان رییس هیات مدیره، همچنان درگیر مسایل مهم آمازون خواهم بود ولی در عین حال، زمان و انرژی کافی برای تمرکز روی صندوق‌ Day One Fund،صندوق Fund Bezos Earth، بلو اوریجین، روزنامه  واشنگتن پست و سایر علایق خود را خواهم داشت.

وی نوشت: من هرگز چنین پرانرژی نبوده‌ام و این (تغییر سمت) به معنای بازنشستگی نیست. من بسیار درباره اثر مثبتی که گمان می‌‌کنم این سازمان‌ها می‌توانند برجای بگذارند، هیجان‌زده هستم.

گفتنی است که Day One Fund این یک طرح ابتکاری 2 میلیارد دلاری برای تأمین بودجه سازمان‌های غیرانتفاعی است که به خانواده‌های درگیر و خانواده‌های بی‌سرپرست کمک می‌کنند. ایجاد پیش دبستانی‌های غیر انتفاعی درجه یک برای جوامع کم درآمد نیز در این صندوق مالی دنبال می‌شود.

Fund Bezos Earth نیز صندوقی است که بیزوس در سال 2020 به منظور مقابله با تغییرات اقلیمی راه‌اندازی و مبلغ 10 میلیارد دلار نیز به آن اهدا کرد.

 این خبر به عنوان بخشی از گزارش مالی ایسوس در سه ماهه چهارم سال 2020 اعلام شد. عملکرد ایسوس در فصل مورد گزارش، هم در زمینه درآمد و هم سود، فراتر از پیش‌بینی‌ تحلیلگران بوده است. سال گذشته، بحران همه‌گیری کرونا، موجب رشد فوق‌العاده فروش آنلاین شد و کسب‌وکار ابری آمازون شد. ارزش سهام این شرکت در طول سال گذشته میلادی، نزدیک به 69 درصد رشد کرد.

در فصل مالی مورد گزارش، فروش خالص آمازون 125.6 میلیارد دلار بوده که نسبت به مدت مشابه در سال ماقبل 44 درصد افزایش نشان می‌دهد. تحلیلگران فروش خالص آمازون را 119.7 میلیارد دلار برآورد کرده بودند.

درآمد خالص آمازون نیز در فصل آخر سال 2020 به رقم خیره کننده 7.2 میلیارد دلار رسید که نسبت به برآورد 3.7 میلیارد دلاری وال‌استریت، تقریبا دو برابر بیشتر و نسبت به درآمد فصل آخر سال 2019 نیز بیش از دو برابر بوده است. این شرکت در سه ماهه پایانی سال 2019 مبلغ 3.3 میلیارد دلار درآمد خالص کسب کرده بود.

آمازون فروش خالص سالانه خود را با 38 درصد افزایش، مبلغ 386.1 میلیارد دلار گزارش کرده که 6 میلیارد دلار بیش از پیش‌بینی‌هاست.

درآمد خالص کل سال 2020 این شرکت نیز به 21.3 میلیارد دلار یا 41.83 دلار به ازای هر سهم رقیق شده (diluted share) رسیده که نزدیک به 84 درصد نسبت به سال ماقبل افزایش نشان می‌دهد.

 
مرجع : 9News.com
کد مطلب : ۲۷۵۵۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما