کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اجرای ناقص حذف دفترچه بیمه در مجلس بررسی می‌شود

اعطای امتیازات برای استفاده درمانگاه‌ها از نسخه الکترونیکی

خانه ملت , 18 بهمن 1399 ساعت 10:09

درخواست تعدادی از نمایندگان در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس (اجرای ناقص جزء «یک» بند (ج) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۳۹۹ موضوع حذف انواع دفترچه‌های کاغذی بیمه) با حضور مدیران عامل سازمان‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایران فردا در کمیسیون بهداشت بررسی می‌شود.



 آی‌تی‌من- دستور کار هفته جاری کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی‌اعلام شد که بر اساس آن اعضای کمیسیون فردا بررسی درخواست تعدادی از نمایندگان در خصوص اعمال ماده ۲۳۴ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی‌( اجرای ناقص جزء «یک» بند (ج) تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۳۹۹ موضوع حذف انواع دفترچه‌های کاغذی بیمه) را با حضور مدیران عامل سازمان‌های تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایران در دستور کار دارند.

همچنین آخرین وضعیت تولید و واردات دارو در کشور و پیش نویس طرح جامع دارو و غذا روز یکشنبه در کمیته دارو و غذا بررسی می‌شوند.

اعضای کمیته هلال احمر هم بررسی طرح اصلاح موادی از قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی‌ایران را  دوشنبه هفته آینده مورد بررسی قرار می‌دهند. در خبر دیگری در همین رابطه مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با تأکید بر اینکه اجرای نسخه نویسی الکترونیکی یک الزام قانونی است،گفت: به ازای هر نسخه الکترونیکی مبلغ اضافی پرداخت می‌شود و اولویت پرداخت با نسخ الکترونیکی خواهد بود.

به گزارش فارس، محمد مهدی ناصحی، مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، در جلسه هم اندیشی با رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعامل بین بیمه سلامت استان آذربایجان شرقی و دانشگاه علوم پزشکی تبریز را مناسب دانست.

 وی ضمن قدردانی از زحمات مدیر کل بیمه سلامت استان افزود: تعامل مناسب بیمه دراین استان با دانشگاه علوم پزشکی تبریز و مدیریت صحیح اعتبارات به خصوص در ایام کرونایی کاملا مشهوداست. 

ناصحی در خصوص ضرورت افزایش اعتبارات سطح یک روستایی، بیان کرد: اولویت سازمان برای سال آینده تقویت سطح یک روستایی است؛ چراکه اگر دسترسی روستاها به خدمات بهداشتی کاهش یابد، قطعا دچار مشکل خواهیم شد. 

وی با تاکید بر اینکه خدمت رسانی درمانی در روستاها از سخت ترین فعالیت‌ها در حوزه درمان است، پرداخت به موقع حقوق‌ها و چانه زنی برای افزایش حقوق فعالان در این بخش را حداقل کاری دانست که می‌توان برای این افراد انجام داد.

 مدیر عامل بیمه سلامت با بیان اینکه به دلیل شرایط کرونایی، سازمان فشار مضاعفی را از بابت پرداختها متحمل می‌شود،گفت: علیرغم تمام سختی‌ها از سال ۹۵ تاکنون اولویت را به تسویه و پرداخت مطالبات داده‌ایم و در سال ۹۹ نیز مطالبات به روز پرداخت شده است. 

وی در ادامه افزود: با توجه به شرایط کرونایی فعلا این طرح با مسامحه جلو می‌رود تا بیمه شدگان و به خصوص اقشار ضعیف از نظر مالی دچار مشکل نشوند. 

ناصحی رسیدگی به مشکلات حوزه بهداشت را نیازمند تعامل همه جانبه دانست و از تلاش این مجموعه برای کمک به دانشگاه‌های علوم پزشکی به خصوص در بحث تعدیلات و قصورات خبر داد. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت انجام نسخه نویسی الکترونیکی را در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی یک‌ الزام قانونی عنوان کرد و گفت: این طرح مورد تاکید رییس جمهور و وزیر بهداشت است و تمام مؤسسان دولتی باید به انجام آن پایبند باشند. 

ناصحی از اعمال طرح‌های تشویقی در بخش خصوصی و دولتی در رابطه با نسخه نویسی الکترونیکی خبر داد و اظهار داشت: در این راستا به ازای هر نسخه الکترونیکی، مبلغ اضافی پرداخت می‌شود؛هم چنین اولویت پرداخت با نسخ الکترونیکی خواهد بود.


کد مطلب: 275581

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275581/اعطای-امتیازات-استفاده-درمانگاه-ها-نسخه-الکترونیکی

ITMen
  https://www.itmen.ir