کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از سوی تریگ‌آپ با همکاری فناپ و شناسا و با نام «تریگ کمپ»

نخستین کمپ استارتاپی اینترنت اشیا برگزار می‌شود

18 بهمن 1399 ساعت 10:46

شتابدهنده تریگ‌آپ نخستین مرحله از کمپ‌های استارتاپی خود را با نام «تریگ کمپ» در حوزه اینترنت اشیا برگزار می‌کند.



آی‌تی‌من-  این دوره از کمپ استارتاپی تریگ‌آپ با همکاری استارتاپ لینکپ، شتابدهنده بانا و با حمایت شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر شناسا، هلدینگ فناپ و شرکت‌های فناپ تلکام و فناپ زیرساخت برگزار می‌شود.

حوزه‌های محوری این کمپ استارتاپی نیز سه حوزه ساختمان هوشمند، شهر هوشمند و سلامت هوشمند اعلام شده است.

در نشست خبری این رویداد که روز چهارشنبه گذشته برگزار شد، حمیدرضا علوی، معاون رشد و شتابدهی شناسا گفت: در شتابدهنده تریگ‌آپ، تا کنون رویدادهای مختلفی را برگزار کرده‌ایم و همواره سعی داشتیم رویدادهای تخصصی اجرا کنیم که منجر به شکل‌گیری تیم‌هایی شود که برنامه رشدشان از رویداد آغاز می‌شود.
وی افزود: در این زمینه موفقیت‌های خوبی داشته‌ایم و رویدادهای گیم تریگ‌آپ، فین‌تک تریگ‌آپ، فین تک فست و رویداد رشد آفرینی را در مشهد اجرا کرده‌ایم.

علوی گفت: با عارضه یابی که روی رویدادهای گذشته اکوسیستم استارتاپی انجام دادیم، به این نتیجه رسیدیم که تیم‌های شکل گرفته، در کنار مهارت‌های فنی و سخت، نیازمند مهارت‌های نرم نیز هستند. به همین دلیل از استارتاپ بانا که در این زمینه فعال است، به منظور تیم سازی کمک می‌گیریم تا پس از غربالگری اولیه، تیم‌های تشکیل شود.

وی افزود: در زمینه مهارت‌های فنی نیز شرکت لینکپ که هم کار بین‌المللی کرده و هم در کنسرسیوم لینک‌نت حضور دارد، در کنار تیم‌های تشکیل شده خواهد بود. علوی با بیان اینکه این رویداد در دو بخش آنلاین و حضوری برنامه‌ریزی شده است، گفت: از 15 بهمن تا ششم اسفندماه، مهلت ثبت نام تیم‌ها در نظر گرفته شده و پس از آن، فرایند اجرایی به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، جوایز این کمپ استارتاپی را فناپ تلکام به عهده گرفته و هلدینگ فناپ، شرکت‌های فناپ تلکام، فناپ زیرساخت و هلدینگ نسیم سلامت نیز به همراه مجموعه شناسا در کنار رویداد خواهند بود و از آن حمایت می‌کنند.

حامد ساجدی، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر شناسا نیز در این رویداد، با بیان اینکه اینترنت اشیا، در آینده چهره زندگی ما را عوض خواهد کرد، افزود: شناسا به IoT به عنوان یک حوزه آینده‌ساز علاقه‌مند است. 

وی ا فزود: مجموعه لینکپ حلقه محوری فعالیت ما در اینترنت اشیاست که در شتابدهنده تریگ‌آپ رشد کرده و با سرمایه گذاری تکمیلی شناسا به یک کسب و کار نسبتا بالغ تبدیل شده است. اما دستاوردهای این مجموعه هم‌سنگ رویاهای آن نبوده و چشم‌اندازهای بلندتری را مدنظر دارد. به همین دلیل ما نیز به عنوان سرمایه‌گذار خطرپذیر سعی داریم که زمینه‌های توسعه بازار را از باب سودآوری و تاثیر اجتماعی بزرگ‌تر برای این مجموعه فراهم کنیم.

به گفته ساجدی، شکل‌گیری کنسرسیوم سه جانبه لینک‌نت، با حضور لینکپ، فناپ تلکام و شناسا در همین راستا صورت گرفته است. مونا ناصری، مدیرعامل شتابدهنده بانا نیز در این نشست خبری گفت: بانا به عنوان یک مجموعه نوپای سه ساله، قرار است در این رویداد در زمینه تیم سازی کمک بکند.

به گفته وی، این شتابدهنده مسایلی مانند رفع مساله، تقسیم وظایف و مانند اینها را به عنوان مهارت‌های نرم به حاضران در کمپ آموزش خواهد داد.

علی رحمان‌پور، مدیرعامل لینکپ هم با بیان اینکه در رویداد تریگ کمپ، هدف این است که کسب‌وکارهایی در حوزه اینترنت اشیا شکل بگیرد، گفت: همکاران ما در این کمپ استارتاپی به عنوان مربی در کنار تیم‌ها خواهند بود. اما علاوه بر این، سعی داریم در موضوعاتی مانند زنجیره تامین قطعات اولیه برای ساخت دستگاه‌ها و همکاری در فروش محصولاتی که تولید می‌شود، به تیم‌های کمک بکنیم.

رحمان پور با بیان اینکه هم‌اکنون در پلتفرم فروش لینکپ، سنسورهای عرضه شده عموما خارجی است، افزود: خروجی مطلوب ما از این رویداد این است که تیم‌ها بتوانند نمونه ایرانی سنسورهای موجود را تولید بکنند و ما نیز ضمن کمک به فروش این محصولات، تضمین می‌کنیم که بخشی از تولید را پیش‌خرید بکنیم.
 


کد مطلب: 275585

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275585/نخستین-کمپ-استارتاپی-اینترنت-اشیا-برگزار-می-شود

ITMen
  https://www.itmen.ir