۰

استفاده از موبایل در مدارس چین ممنوع شد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۹
استفاده از موبایل در مدارس چین ممنوع شد
استفاده از موبایل در مدارس چین ممنوع شد

آی‌تی‌من-  به گزارش روزنامه «ساوث چاینا مورنینگ پست» وزارت آموزش و پرورش چین اعلام کرد: دانش آموزان برای بردن تلفن‌های همراه خود به مدرسه نیاز به اجازه کتبی از والدین دارند و آنها باید در زمان کلاس، موبایل‌ها را تحویل دهند.

براساس این گزارش، از مدارس خواسته شده است تلفن‌های پولی نصب کنند و به معلمان هم گفته شده است تکالیف مدارس را طوری تعیین کنند که داش آموزان نیازی به استفاده از موبایل نداشته باشد.

وزارت آموزش و پرورش چین گفته است این ممنوعیت که هم در مدارس ابتدایی و هم در مدارس متوسطه اعمال می شود تا دانش آموزان توجه خود را بیشتر معطوف به مطالعه کنند.

«محافظت از بینایی دانش آموزان، ایجاد تمرکز بر روی مطالعه و جلوگیری از اعتیاد آنها به اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای» در کنار «افزایش رشد جسمی و روانی دانش آموزان» از مهمترین اهداف این طرح عنوان شده است.

براساس گزارشی که سال گذشته توسط مرکز اطلاع رسانی شبکه اینترنت چین منتشر شد، در سال ۲۰۱۹، این کشور ۱۷۵ میلیون کاربر اینترنت زیر ۱۸ سال داشت که گفته می شود ۷۴ درصد آنها دستگاه تلفن همراه داشته‌اند.

این گزارش نشان داد که دانش آموزان بیشتر برای مطالعه آنلاین، گوش دادن به موسیقی و بازی کردن از تلفن‌های خود استفاده می‌کنند برخی از مدارس چین پیش از این استفاده از تلفن همراه را در کلاس‌ها ممنوع کرده بودند.

بحث در مورد استفاده از تلفن‌های هوشمند در مدارس چین در سال‌های اخیر به طور منظم در واکنش به نگرانی گسترده در مورد اعتیاد جوانان به موبایل‌هایشان افزایش یافته است.

استفاده از تلفن همراه در مدارس نه تنها در چین بحث برانگیز شده است بلکه در کشورهای دیگر نیز این موضوع مطرح است برای مثال در سال ۲۰۱۸، فرانسه قانون منع استفاده از تلفن همراه در مدارس توسط کودکان زیر ۱۵ سال را تصویب کرد و یونان هم استفاده از تلفن همراه را در تمام مهد کودک‌ها ، مدارس ابتدایی و راهنمایی ممنوع کرده است.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۵۶۰۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما