۰

کشف کلاهبرداری میلیاردی در سایت دیوار

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۸
کشف کلاهبرداری میلیاردی در سایت دیوار
کشف کلاهبرداری میلیاردی در سایت دیوار

آی‌تی‌من-  فرمانده انتظامی ‌استان فارس در این خصوص اظهار داشت: تعداد زیادی از شهروندان به پلیس فتا مراجعه و اعلام می‌کنند که در سایت دیوار آگهی با عنوان رهن و اجاره منزل و همچنین فروش خودرو را مشاهده و پس از تماس تلفنی با شخص درج کننده آگهی و واریز مبالغی به عنوان بیعانه به حساب، متهمان دیگر پاسخگوی تلفن خود نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه ضمن انجام اقدامات فنی، تعداد ۳ نفر متهم در این خصوص در شهر شیراز شناسایی و دستگیر شدند، گفت: با بررسی‌های بیشتر بر روی گردش حساب‌های متهمان، ۲ نفر متهم اصلی این پرونده که در شهر تهران ساکن بودند، طی یک عملیات غافلگیرانه توسط مأموران پلیس فتا استان فارس دستگیر و از مخفیگاه آنان تعداد ۲۳۰  عدد سیم کارت، ۳۱  عدد کارت بانکی و ۵ دستگاه تلفن همراه کشف شد.

سردار حبیبی گفت: متهمان در بازجویی‌های صورت گرفته اعتراف کردند که از نقاط مختلف کشور کارت‌های بانکی و سیم کارت‌هایی را از افراد معتاد و کم درآمد اجاره می‌کرده‌اند و با استفاده از آنها در سایت دیوار شهرهای مختلف کشور آگهی با موضوعات رهن و اجاره منزل، فروش خودرو، فروش تلفن همراه و غیره درج و از این طریق مبالغی را به عنوان بیعانه دریافت و کلاهبرداری می‌کرده‌اند.

فرمانده انتظامی‌استان فارس گفت: تا کنون تعداد ۶۰ فقره پرونده که مجموع مبلغ کلاهبرداری متهمان ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که در پلیس فتا استان در حال بررسی است.

انهدام باند قاچاق سلاح و مهمات غیر مجاز و کشف ۳۸ قبضه اسلحه شکاری، انهدام باند جعل ویزا و پاسپورت و کشف ۲۵ جلد ویزای جعلی، انهدام باند سارقان قطعات خودرو با ۱۴۹ فقره سرقت و دستگیری ۱۴۹ متهم تحت تعقیب از دیگر موارد مهمی‌بود که فرمانده انتظامی‌استان فارس در نشست خبری خود با اصحاب رسانه به آن‌ها اشاره کرد.
 
مرجع : پلیس
کد مطلب : ۲۷۵۶۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما