۰

180 میلیارد تومان به راه اندازی 180 سایت در استان قزوین اختصاص یافت

تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۴
180 میلیارد تومان به راه اندازی 180 سایت در استان قزوین اختصاص یافت
180 میلیارد تومان به راه اندازی 180 سایت در استان قزوین اختصاص یافت

آی‌تی‌من- محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات دیروز در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان قزوین، به تکلیف برنامه ششم توسعه برای دسترسی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اشاره کرد و گفت: اگر این سیاست‌گذاری از طرف مقام معظم رهبری انجام نمی‌شد و دولت نیز در اجرای برنامه جدی نبود، امروز با همه‌گیری کرونا مشکلات بسیار حادی در جامعه داشتیم و این نشان می‌دهد این‌یک برنامه اصولی بود که در دولت تدبیر و امید پیگیری شد.

وی بابیان اینکه میانگین وضعیت ارتباطات روستایی در استان قزوین از میانگین کشور پایین‌تر است، افزود: برنامه‌ریزی‌شده تا پایان دولت صد در صد روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشند.

آذری جهرمی گفت: از چند ماه گذشته ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری در طارم سفلی آغازشده و تاکنون ۱۰۰ کیلومتر آن انجام و برای ۲۰ کیلومتر دیگر مشکلاتی وجود دارد که استاندار قول رفع این مشکلات را داده است.

وی از اختصاص بیش از ۲۷ میلیارد تومان اعتبار برای فیبر نوری مسیر الموت خبر داد و افزود: با این اعتبار ۱۸۰ کیلومتر در مسیر الموت فیبرگذاری می‌شود و مشکل ارتباطی روستاهای این مسیر به‌صورت اساسی مرتفع می‌شود.

وزیر ارتباطات یکی دیگر از اقدامات لازم برای پوشش صددرصدی را راه‌اندازی ۱۸۰ سایت جدید عنوان کرد و گفت: برای این منظور امروز ۱۸۰ میلیارد تومان برای انجام این پروژه تخصیص یافت.

وی افزود: با توجه به شرایط منطقه این پروژه فازبندی شده، بخشی از آن تا اردیبهشت سال آینده و بخش دیگر تا پایان دولت انجام می‌شود.
 
مرجع : روابط عمومی وزارت ارتباطات
کد مطلب : ۲۷۵۶۲۳
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما