کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه‌های سنگین روسیه در انتظار شبکه‌های اجتماعی

مهر , 21 بهمن 1399 ساعت 14:02

روسیه به شبکه‌های اجتماعی هشدار داده در صورت حذف نکردن محتوای غیرقانونی و عدم همخوانی با قوانین اینترنت روسیه با جریمه‌های سنگین روبه‌رو می‌شوند.



آی‌تی‌من-  شبکه‌های بزرگ اجتماعی از جمله تیک تاک، فیس بوک، توییتر و حتی یوتیوب هشداری دریافت کرده‌اند که در صورت عدم همخوانی با قوانین اینترنت روسیه با جریمه روبرو می‌شوند و ممکن است مسدود شوند.

در ۱۰ ژانویه ۲۰۲۱ میلادی قانون جدیدی در روسیه تصویب شد که طبق آن شبکه‌های اجتماعی برای حذف نکردن محتوای غیر قانونی با جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد درآمد سالانه خود روبرو می‌شوند. قانون مذکور از یکم فوریه اجرایی شده و شبکه‌های بزرگ اجتماعی را ملزم به حذف محتوایی می‌کند که طبق قانون روسیه غیرقانونی به حساب می‌آید.

مقامات روسیه محتوای تشویق به شرکت در اعتراضات بدون مجوز، بزرگنمایی در تعداد شرکت کنندگان و گسترش اخبار جعلی درباره خشونت پلیس در این اعتراضات را غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

سازمان راسکامنادزور (سازمان نظارت بر رسانه‌های روسیه) همچنین هشداری برای تیک تاک و VKontakte (شبکه اجتماعی روسی) صادر و آنها را ملزم به حذف محتوایی کرده که کودکان زیر ۱۸ سال را به شرکت در اعتراضات بدون مجوز تشویق می‌کرد. روز بعد این سازمان به شبکه‌های اجتماعی فعال در روسیه هشدار داد در صورت حذف نکردن پست‌های مذکور جریمه خواهند شد.

همچنین این سازمان چندی پیش برای فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، یوتیوب و VKontakte به دلیل مسدود نکردن ۱۷۰ پست با محتوای غیرقانونی جریمه در نظر گرفت.

البته راسکامنادوزر اعلام کرده است که شبکه‌های اجتماعی به طور فعال با آنها همکاری می‌کنند و ۹۰ درصد پست‌های مربوط به تشویق کودکان در اعتراضات را حذف کرده‌اند.
 


کد مطلب: 275628

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275628/جریمه-های-سنگین-روسیه-انتظار-شبکه-های-اجتماعی

ITMen
  https://www.itmen.ir