کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تلاش تهرانی‌ها برای تعویق انتخابات و حذف آرای وکالتی بی نتیجه ماند

عزم جدی شهرستانی‌ها برای کسب قدرت بیشتر در نصر کشور

25 بهمن 1399 ساعت 10:11

در حالی که 4 روز به برگزاری نشست هیات عمومی و انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور باقی مانده است، روز پنج‌شنبه گذشته مهلت نامزدی برای این انتخابات به پایان رسید و سازمان نصر کاندیداهای حضور در شورای مرکزی خود را شناخت.



آی‌تی‌من-  با اعلام فهرست نهایی کاندیداهای انتخابات شورای مرکزی سازمان نظام‌صنفی رایانه‌ای کشور، حالا چهره کاندیداهای پرامید انتخابات 29 بهمن ماه مشخص شده است. بر اساس فهرست منتشر شده، 47 نفر برای حضور در جایگاه‌های شورای مرکزی و بازرس نصر کشور اعلام  نامزدی کرده‌اند که از این میان، 6 نفر استشهادیه خود را تکمیل نکرده‌اند.

با وجود نهایی نشدن ترکیب هیات مدیره نصر تهران، 6 نفر از این استان، شامل حسین اسلامی، آزاد معروفی، امیرمسعود اسکوییلر، احسان زرین بخش، علیرضا عابدی نژاد و فرهاد کرم‌زاده در شاخه شرکت‌ها کاندیداتوری کرده‌اند و امیدوارند که بتوانند 5 کرسی تهران را در شورای مرکزی حفظ کنند. این درحالی است که به علت تعیین تکلیف نشدن انتخابات شاخه فروشگاه‌ها و مشاوران در استان تهران، این استان شانس معرفی کاندیدا در این دو شاخه را از دست داده است.

از سوی دیگر، رضا دالوند و سید مجید اورعی نیز از تهران، نامزد انتخابات بازرس نصر کشور شده‌اند.

اما در استان‌های دیگر نیز کاندیداهای قدرتمند و پرامیدی حضور دارند که  از آن جمله، می‌توان به سیدحسن هاشمی از خراسان رضوی، کاظم آیت‌اللهی از استان اصفهان، نظام الدین خوارزمی از استان فارس و افشین آشوری از زنجان اشاره کرد.

این در حالی است که در ائتلافی که با عنوان «آباد» برای انتخابات شورای مرکزی نصر کشور تشکیل شده، تنها دو جایگاه برای تهرانی‌ها در نظر گرفته شده و نشان می‌دهد که در این انتخابات، استان‌ها عزمی جدی برای در دست گرفتن ریاست و راهبری نصر کشور، با حضور حداقلی تهران دارند.

رد درخواست تهرانی‌ها برای حذف آرای وکالتی
اما در سی و دومین نشست شورای مرکزی نصر کشور که روز هفتم بهمن ماه برگزار شد، تصمیمات مهمی درباره انتخابات آتی شورای مرکزی اتخاذ شد. از جمله اینکه مقرر شد که نشست هیات عمومی و انتخابات شورای مرکزی به صورت حضوری انجام شود. همچنین مصوب شد که هر عضو هیات عمومی مجاز به وکالت حداکثر هشت نفر از اعضای دیگر هیات عمومی خواهد بود که به دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا قادر به حضور فیزیکی در نشست نیستند.

جالب اینکه 4 نفر از 5 عضو تهرانی‌ شورای مرکزی، شامل محمدباقر اثنی عشری، رضا کرمی، محمدرضا حدادی و حمید توسلی، مخالف آرای وکالتی بودند که رای‌ مخالف آنها، با هم‌صدایی شهرستانی‌ها، به جایی نرسید.

از سوی دیگر، حسین اسلامی، رییس سازمان نصر تهران نیز در نامه‌ای به تاریخ 21 بهمن‌ماه، خطاب به محمدباقر اثنی عشری، رییس نصر کشور، چند خواسته را شامل تعویق برگزاری انتخابات، حذف آرای وکالتی و برگزاری انتخابات و نشست عمومی به صورت آنلاین، مطرح کرد که تمامی این درخواست‌ها از سوی دبیرکل سازمان رد شد.

اسلامی در نامه خود نوشت:
« با توجه به تعیین تاریخ 29/11/1399 برای برگزاری هیات عمومی و انتخابات شورای مرکزی و تعیین دستورالعمل نحوه برگزاری انتخابات، به استحضار می‌رسد با توجه به صراحت اساسنامه که بر حضور فیزیکی اعضای هیات‌مدیره‌ها تاکید دارد، پیشنهاد می‌شود به منظور شفافیت بیشتر، اعضا بدون داشتن رای وکالتی و به شکل غیرحضوری (با استفاده از همان زیرساخت تهیه شده برای برگزاری انتخابات نظام‌های استانی) در هیات عمومی حضور داشته و در فرآیند رای‌گیری شرکت کنند.

در ضمن، با عنایت به ماده 59 آیین‌نامه اجرایی مواد 2 و 17 قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای و اینکه هیات عمومی با حضور کلیه اعضای هیات‌مدیره نظام‌های استانی تشکیل می‌شود، و از آنجا که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در حال ترمیم تعدادی از اعضای خود است، درخواست می‌شود تشکیل هیات عمومی به تاریخ دیگری در نیمه دوم اسفند ماه موکول شود.»
به نامه اسلامی، برات قنبری دبیرکل نصر کشور، به جای اثنی‌عشری پاسخ داده و تمامی این درخواست‌ها را رد کرده است.

قنبری در نامه خود به تاریخ 23 بهمن ماه آورده است:
« 1- هیات عمومی سالانه سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در زمستان هر سال برگزار می‌شود و هیات عمومی انتخاب کننده شورای مرکزی باید قبل از پایان مدت تصدی اعضای شورای مرکزی تشکیل گردد.

2- تاریخ برگزاری جلسات شورای مرکزی و هیات عمومی سازمان نصر کشور در بیست و چهارمین نشست شورای مرکزی به تاریخ 7/3/99 به تصویب شورای مرکزی سازمان رسیده و اطلاع رسانی شده و تمامی نشست های رسمی سازمان نصر کشور بر اساس برنامه ریزی مدون برگزار شده است.

3-  با توجه به مصوبه شورای مرکزی با رای اکثریت در نشست 7 / 11 / 99 و درخواست بسیاری از سازمان‌های نصر استانی که صورتجلسه آن به سازمان تهران نیز ارسال و در پرتال سازمان کشور منتشر شده، نشست هیات عمومی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

4- در آیین نامه سازمان صراحتی در ارائه آرای وکالتی ندارد و به مصوبه شورای مرکزی با رای اکثریت در نشست 7 / 11 / 99 عمل خواهد شد.

5- وجود سازمان‌های نصر استانی فاقد هیات مدیره قانونی یا تکمیل نبودن هیات مدیره‌ها مانعی برای برگزاری هیات عمومی صنف نخواهد بود. ضمن آنکه هیات مدیره استان تهران با 15 عضو، تا کنون بیشترین تعداد ثبت نام کاندیداها را برای انتخاب شورای مرکزی داشته است و از اعضای محترم هیات مدیره نصر استان تهران درخواست می‌گردد تا در صورت تمایل نسبت به ثبت کاندیداتوری خود درمهلت باقیمانده (نیمه شب پنجشنبه مورخ 23 / 11 / 99) در پرتال سازمان نصر کشور اقدام فرمایند.»
 


کد مطلب: 275633

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275633/عزم-جدی-شهرستانی-ها-کسب-قدرت-بیشتر-نصر-کشور

ITMen
  https://www.itmen.ir