۰

امکان سرمایه‌گذاری بیشتر روی استارت‌آپ‌ها فراهم شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۹
امکان سرمایه‌گذاری بیشتر روی استارت‌آپ‌ها فراهم شد
امکان سرمایه‌گذاری بیشتر روی استارت‌آپ‌ها فراهم شد

آی‌‌تی‌من-  در این مدل صندوق نوآوری و شکوفایی، با شتابدهنده‌های دانش بنیان قرارداد مشارکت با عنوان هم سرمایه گذاری یا co-investment منعقد می‌کند. طی این قرارداد مبلغی به عنوان اعتبار به شتابدهنده تعلق می‌گیرد.

طی این فرایند صندوق بابت هر استارت‌آپی که از سوی شتابدهنده پذیرش می‌شود و به شرط سرمایه گذاری یک واحد پول از سوی آن شتابدهنده بر روی آن استارت‌آپ، دو واحد پول از اعتبار مذکور را نقداً در اختیار شتابدهنده قرار می‌دهد تا آن پول نیز به صورت حداقل ۷۰ درصد نقد یا حداکثر ۳۰ درصد غیرنقد به استارت‌آپ مذکور تزریق شود.
در این مدل شتابدهنده می‌تواند به صلاحدید خود استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپای حائز صلاحیت را پذیرش کرده و روی آنها سرمایه‌گذاری کند و صندوق نوآوری و شکوفایی در ارزیابی فنی یا مالی طرح‌ها (که می‌تواند شامل شرکت ثبت شده یا تیم استارت‌آپی باشد) ورود نمی‌کند و تزریق پول از سوی صندوق مبتنی بر آورده شتابدهنده خواهد بود و بر این اصل استوار است که از آنجایی که شتابدهنده خود منابعش را در آن استارت‌آپ درگیر کرده، پس در کنار پایش سرمایه خود، می‌تواند مراقب سرمایه تزریق شده از سوی صندوق نیز باشد و حداکثر تلاش خود را برای موفقیت استارت‌آپ بکار گیرد.

از آنجا که منابع تأمین شده برای استارت‌آپ، متفقا به نسبت ۲ به ۱ از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی تأمین شده است، لذا سهام دریافت شده از استارت‌آپ نیز با همین نسبت متعلق به صندوق خواهد بود. همچنین در این مدل همکاری، پاداش عملکرد به صورت بخشی از سود و درصدی به عنوان کارمزد اداره مشارکت نیز از سوی صندوق به شتابدهنده پرداخت می‌شود.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۵۶۳۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما