۰

نرم‌افزار هوشمند رصد بازار بورس رونمایی شد

تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۲۵
نرم‌افزار هوشمند رصد بازار بورس رونمایی شد
نرم‌افزار هوشمند رصد بازار بورس رونمایی شد

آی‌تی‌من- علی بهشتی روی، سرپرست امور اعضای شرکت بورس در مراسم مذکور با انتقاد از عدم غربالگری مشتریان در بازار سرمایه اظهار کرد: با آخرین تغییرات در دستور العمل معاملات برخط غربالگری مشتریان فراموش شد؛  در حالی که باید بررسی شود که آیا مشتریان صلاحیت دسترسی به معاملات برخط را دارند یا خیر.

وی ادامه داد: مقام ناظر در سازمان سعی بر نظارت دارد اما با توجه به توسعه بازار، سیستم نظارت هم نیاز به بازنگری دارد و وجود سیستم نظارتی در کارگزاری‌ها لازم است.

بهشتی روی همچنین با انتقاد از این که برخی افراد خود را تحلیلگر می‌دانند و سینگال فروشی می‌کنند اظهار کرد: یکی از معضلات بازار سرمایه این است که افراد با گذراندن یک دوره تحلیل تکنیکال خود را تحلیلگر می‌دانند و در فضای مجازی شروع به سیگنال دادن می‌کنند؛ ر حالی که هر شخص باید خودش تحلیل کند و براساس گراها در فضای مجازی تصمیم نگیرد.

به گفته وی شرکت خدمات و اطلاع رسانی بورس  در سایت خود اعلام کرده است که کدام موسسات مجوز آموزش دارند.

سرپرست امور اعضای شرکت بورس در پایان تاکید کرد: سازمان بورس به هیچ شخص حقیقی  مجوز مشاوره سرمایه‌گذاری نداده است.

همچنین در این مراسم بهادر شمس، مدیر عامل کارگزاری آرمان تدبیر با بیان غیبت رییس سازمان بورس، اعضای شورای عالی بورس و رییس شرکت بورس تهران در این نشست گفت: این افراد قرار بود در مراسم حاضر باشند اما از آن جایی که وضعیت بازار سرمایه این روزها خوب نیست همه افراد در تلاش هستند تا حال و روز بازار بهتر شود.  مدیران سازمان حتی در روزهای جمعه جلسات فشرده‌ای برگزار می‌کنند و در تلاش هستند این شرایط پشت سر گذاشته شود.

وی با بیان وضعیت بازار سرمایه در سال‌های گذشته گفت: برخی مسائل بازار سرمایه که در دهه‌های قبل اعلام می‌شد قابل لمس نبود. در سالهای گذشته هم نرم‌افزاری برای حل این موضوع در دسترس قرار نداشت.

شمس با بیان این که بازار سرمایه در سال‌های قبل بسیار کوچک بود گفت: کم کم بازارهای منطقه‌ای راه افتاد و امروزه امکانات زیادی در بازار برای تحلیل وجود دارد؛ هر چند هنوز به نقطه مطلوب نرسیده‌ایم.
این فعال بازار سرمایه با تاکید بر این که وضعیت این بازار در ایران با دنیا متفاوت است گفت: در هیچ جای دنیا برخی از پارامترهایی که در بازار سرمایه ایران وجود دارد، دیده نمی‌شود؛ حتی تحلیل تکنیکال در ایران متفاوت است.

وی ادامه داد: از این رو در سال ۱۳۹۶ که وضعیت بازار مطلوب نبود، فعالیتی را آغاز کردیم تا امکاناتی برای مشتریان فراهم شود و این فعالیت اکنون می‌تواند به عنوان یک دستیار هوشمند برای فردی که می‌خواهد در بازار سرمایه فعالیت کند عمل کرده و جریانهای پولی، مبادلات بین حقیقی‌ها و حقوقی‌ها و نظایر آن را رصد کند.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۵۶۳۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما