کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آمریکایی‌ها اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به 5G ترجیح می‌دهند

25 بهمن 1399 ساعت 11:29

نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان آمریکایی، از داشتن گزینه‌های بیشتر برای اینترنت خانگی استقبال می‌کنند؛ اما امیدی ندارند که ارایه‌دهندگان اینترنت 5G به نیاز آنها پاسخ دهند.



آی‌تی‌من- بررسی‌های متعدد نشان داده است که مردم آمریکا، علاقه‌مند به داشتن گزینه‌های بیشتر برای دسترسی به اینترنت هستند.

حالا دو بررسی تازه، با جزییات بیشتر، نشان داده است که آمریکایی‌ها فعلا امیدی به اینترنت نسل پنجم ندارند؛ اما به باور آنها، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک نیازشان را پاسخ خواهد داد.

یکی از این دو بررسی را شرکت weBoost، سازنده تقویت‌کننده‌های شبکه‌های سلولی انجام داده است. 53 درصد از نظرسنجی شوندگان در این بررسی گفته‌اند که در 6 ماه گذشته، مشکل در ارتباط با اینترنت داشته‌اند و 48 درصد نیز گفته‌اند که در این دوره، به‌جای اینترنت خانگی، عمدتا از اینترنت همراه خود استفاده کرده‌اند.
بررسی دیگر را وب‌سایت مقایسه طرح‌های اینترنت پرسرعت Allconnect.com انجام داده است. این بررسی نشان می‌دهد که فقط 17.77 درصد از آمریکایی‌ها اینترنت خانگی 5G را به عنوان جایگزین سرویس اینترنت کنونی‌شان، انتخاب کرده‌اند یا در آینده این برنامه را دارند. اما در مقابل، 51 درصد نظرسنجی شوندگان گفته‌اند که قصد دارند به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک روی بیاورند.

از سوی دیگر، در زمینه اعتبار اینترنت 5G خانگی نیز میان مردم آمریکا سردرگمی وجود دارد و 35.77 درصد نظرسنجی شوندگان در بررسی AllConnect، گفته‌اند که هنوز نمی‌دانند این سرویس را می‌خواهند یا نه. اینترنت ماهواره‌ای استارلینک موفق شده خود را به عنوان راهکار مناسب برای مناطق روستایی معرفی کند؛ اما تقاضا برای اینترنت استارلینک، بسیار فراتر از جمعیت روستایی آمریکاست.

نتایج سرشماری‌ها در ایالات متحده، نشان می‌دهد که فقط 19.5 درصد از جمعیت آمریکا در مناطق روستایی زندگی می‌کنند. این بدان معنی است که اگر استارلینک برای تمامی کسانی که خواستار این سرویس اینترنت ماهواره‌ای هستند، ارایه شود، میلیون‌ها متقاضی شهری که می‌خواهند از شر سرویس‌های کابلی اینترنت خود خلاص شوند، احتمالا فضا را برای روستانشین‌ها در استفاده از این سرویس تنگ خواهند کرد.

یکی از دلایل بی میلی شهروندان آمریکایی به اینترنت 5G این است که این فناوری مدت‌هاست که وعده داده شده ولی همچنان به صورت گسترده در دسترس قرار نگرفته است.

شرکت ورایزون، پایلوت 5G خانگی خود را در اواخر سال 2018 کلید زد، ولی هنوز نتوانسته آن را فراتر از چند شهر و مشتریان محدود، گسترش دهد. سرویس 5G خانگی تی-موبایل نیز به دلیل کمبود مودم‌های مورد نیاز، درجا می‌زند. البته نوکیا موفق شده برای مودم خانگی 5G تاییدیه FCC را دریافت کند.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک، بسیار گران‌تر از 5G خانگی است. شرکت اسپیس‌ایکس، علاوه بر 499 دلار هزینه تجهیزان، ماهانه 99 دلار هزینه سرویس تعریف کرده و 50 دلار نیز هزینه ارسال تجهیزات دریافت می‌کند؛ در حالی که هزینه اینترنت 5G خانگی ورایزون، 70 دلار در ماه است و ضمنا این شرکت هزینه تجهیزات نیز دریافت نمی‌کند. تی‌-موبایل نیز ماهانه 50 دلار کاربران را شارژ می‌کند و از مشترکان کنونی سرویس 4G روستایی خود نیز هزینه‌ای بابت تجهیزات دریافت نمی‌کند. اما نه استارلینک و نه ارایه دهندگان اینترنت 5G به این زودی‌ها آمریکایی‌های تشنه دسترسی به گزینه‌های بیشتر برای اینترنت پرسرعت را سیراب نمی‌کنند.

تی‌-موبایل گفته است که قصد دارد تا سال 2024 به 9.5 میلیون مشترک اینترنت 5G خانگی دست بیابد. ورایزون نیز هنوز برآوردی در زمینه تعداد مشترکان اینترنت نسل پنجم خانگی خود ارایه نکرده است.

از سوی دیگر، استارلینک خواستار تاییدیه FCC برای راه‌اندازی 5 میلیون پایانه کاربری شده است. اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که این شرکت فعلا فقط برای 485 هزار مشترک ظرفیت دارد. یک بلاگر فناوری فضایی نیز برآورد کرده است که حداکثر ظرفیت استارلینک، یک میلیون مشترک را در آمریکا پوشش می‌دهد.


کد مطلب: 275640

آدرس مطلب :
https://www.itmen.ir/news/275640/آمریکایی-ها-اینترنت-ماهواره-ای-استارلینک-5g-ترجیح-می-دهند

ITMen
  https://www.itmen.ir