۰

واکنش مسیریاب نشان به تبلیغات گمراه کننده در برخی فروشگاه‌های اندرویدی ایرانی

تاریخ انتشار
شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۴۷
واکنش مسیریاب نشان به تبلیغات گمراه کننده در برخی فروشگاه‌های اندرویدی ایرانی
واکنش مسیریاب نشان به تبلیغات گمراه کننده در برخی فروشگاه‌های اندرویدی ایرانی
 
آی‌تی‌من- نشان از کاربران خود درخواست کرد که اگر این اپلیکیشن را برای نصب به دوستان یا خانواده خود پیشنهاد می‌کنند، از آن‌ها بخواهند تا مراقب تبلیغات گمراه‌ کننده در بعضی استورهای اندرویدی ایرانی باشند.
 
نقشه و مسیریاب نشان که اکنون به ۶ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده در پیامی به کاربرانش گفت که این مسیریاب تاکنون بودجه خود را صرف پیشرفت کرده نه تبلیغات، و بخش زیادی از رشد نشان به این دلیل بوده که کاربران، نشان را به دوستان و خانواده خود پیشنهاد داده‌اند.
 
نقشه و مسیریاب نشان حال از کاربران خود خواسته تا در زمان پیشنهاد این اپلیکیشن به دیگران، از آن‌ها بخواهند تا به لوگو و نام نشان دقت کنند و مراقب تبلیغات گمراه کننده باشند.
 
نشان در پیام خود به کاربرانش نوشته است: مدتی است که تبلیغاتی خاص در یکی از استورهای اندروید ایرانی به شکل چشم‌گیری افزایش پیدا کرده که به شکل حرفه‌ای پیاده‌سازی نشده است. این تبلیغات گاهی حالتی گمراه‌کننده به خود می‌گیرد و نتیجه‌‌ای متفاوت از منظور صریح کاربر را به وی پیشنهاد می‌کند. به کلام ساده، زمانی که دوست شما «نشان» یا «مسیریاب نشان» را برای دانلود جست‌وجو می‌کند، مسیریاب دیگری -با کیفیت و کارایی متفاوت- با استفاده از این روش تبلیغات کاربر را به اشتباه می‌اندازد.
 
یک نمونه از تبلیغات گمراه‌کننده

نقشه و مسیریاب نشان در پیام خود، اصل تبلیغات را زیر سوال نبرده و گفته که تبلیغات، یک مدل مرسوم در اپ‌استورها است که در این مدل، محصول مورد نظر یا به عنوان نتیجه‌ی اول ارائه می‌شود و یا در جایگاه دوم اما به صورت بسیار چشم‌گیر و آشکار قرار می‌گیرد؛ به نحوی که از هر گونه اشتباه و گمراه شدن کاربر جلوگیری شود. به گفته نشان، تبلیغ قرار است کاربر را از گزینه‌های دیگر مطلع کند، نه آن‌که محصول تبلیغ‌شده را به جای محصول اصلی مورد نظر کاربر قرار دهد.
 
 نتیجه‌ جست‌وجوی «نشان» در سایر اپ‌استورهای اندروید ایرانی و خارجی
 
این مسیریاب یادآور شده است که در کشورهای دیگر قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این حوزه برای حمایت از حقوق کاربران و حفظ سلامت فضای رقابت وجود دارد اما در کشور ما به دلیل فقدان قوانین شفاف و هم‌چنین برخی کم‌توجهی‌های نهادهای ناظر، این نوع تبلیغات مجال بیشتری برای گمراه‌کردن کاربر پیدا می‌کنند.
 
نشان اعلام کرده است که در یک سال اخیر گزارش‌های متعددی از کاربرانش دریافت کرده که با وجود معرفی نشان به دیگران، آن‌ها به اشتباه مسیریاب دیگری را نصب کرده‌اند. به گفته نشان، دلیل این اشتباه همین شیوه‌های تبلیغاتی گمراه‌کننده است که توسط برخی فروشگاه‌های اندرویدی برای حمایت از محصولات خاص صورت می‌گیرد و حتی به اعتبار نشان نزد برخی از کاربران نیز ضربه زده است.
 
 
 
کد مطلب : ۲۷۵۶۴۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما